לתרומות לחץ כאן

האם אגד הינה חברה פרטית

שאלה:

האם חייבים לשלם באגד כלומר האם הוא בבעלות מדינת ישראל או היא חברה פרטית

תשובה:

שלום וברכה,

אין הבדל אם אגד הינה חברה פרטית או חברה של המדינה – אין כל היתר לגנוב מהמדינה. וכן פסק הגאון הרב פתחי חושן (מגדולי העדה החרדית – מתנגדים למדינה). וכן כל הפוסקים לא היתרו לגנוב מהמדינה, ואין צד היתר בדבר – גם לשיטות שאין תוקף של דינא דמלכותא בארץ ישראל.

בהצלחה.

מקורות:

ראה פתחי חושן בהערות תחילת חלק גניבה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מעבר לכך, גם אם יצליח להגנב לאוטובוס מבלי שיבחינו שלא שילם (או ברכבת הקלה שכל א' מתקף בעצמו) מספיק שמבקר יעלה באמצע הנסיעה ויראה שלא תיקף ע"מ לגרום לחילול ה' נוראי שכידוע הכותרות בעיתונים הם "החרדים" עשו כך וכך

  2. ראשית גם בתשובות והנהגות (ח"ו סימן רצא) הביא ששמע מחמיו ששאל את החזו"א אם מותר להשתמט מלשם מיסים שהמדינה מחייבת והשיב לו שמותר.
    ומפורש שכל הנידון אינו לעניין גניבה מהמדינה…

    אך מעולם לא הבנתי גם אם נאמר שמותר לגנוב, אבל מהיכן יש היתר ל'שקר' כגון להביא תלוש שלומד בכיתה י"ב ולקבל כרטיס רו-קו נוער, בעוד שלומד כבר בכיתה י"ג, ואין לך שקר גדול מזה ?
    או שרבים מבני התורה, כותבים בתלושים של העבודה שהאשה עובדת הרבה יותר שעות ממה שהיא באמת עובדת, בשביל שהתמ"ת יספסד לה יותר (כי ככל שעובדת יותר גם הספסוד גדול יותר)
    כל כאלו וכיוצא בהם, אין לך שקר גדול מזה, ומה הם חושבים בעצם ? להיכן נעלם איסור שקר שהרבה שכחו אותו ?
    אשמח לדעת תשובה בענין…

  3. שלום, אני מסכים עם דבריך שמלבד איסור גניבה יש גם איסור שקר. רק דבר אחד רציתי לתקן אותך במה שכתבת שרבים מבני תורה נוהגים כך. זה לא נכון רבים מבני התורה מדקדקים במעשיהם ומבררים את ההלכה ונוהגים ביושר ולא משקרים ולא מוציאים כסף שלא כשורה. אם יש מיעוט שטועים אנחנו כאן באתר עונים שוב ושוב שיש איסור גזילה לגנוב מהמדינה וכ"ש מכל חברה ציבורית, כדי לתקן את המיעוט הקטן. והשם ידריך אותנו בדרך הישרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל