שאלה:
האם אדם שמודה שנכשל במראות אסורות =====.
מה אדם כזה צריך לעשות כדי להיות כשר לעדות בחתונה/חופה? וכדי לחתום על כתובת חתן וכלה?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
תשובה:
שלום וברכה,
אדם לא נפסל על פי עצמו, אלא אם כן מעידים עליו עדים שעבר עברה. אמנם לכתחילה לא ממנים עד שהודה בעצמו שחטא. ואם יש קול שחטא בעריות, לא מתייחסים לקול, אבל אין מקבלים עדותו בגיטין וקידושין. ולכן אדם שיודע בעצמו שחטא לא ילך להיות עד.
כמו כן לחזור בכשרות, אם יש עדים שעבר עברה, צריך עדים או הוכחות שחזר בתשובה. וכאשר יודע בעצמו שחטא אם חזר בתשובה על מעשיו, ולא יחזור לאיוולתו, חוזר לכשרותו וימחק את התמונות האסורות שיש ברשותו, ואז יכול לחזור ולהיות עד כשר.
מקורות:
ראה שו"ע חו"מ סימן לד סעיף כה. ועוד שם בסוף הסימן.
ואם ניתן להשתמש בתמונות למרות המחיקה מפני שהטכנולוגיה מאפשרת לשחזר במחשב?האם זה מעכב את התשובה והכפרה וממילא את ההכשרה לעדות במקרה זה?
האם יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בנושא זה?
שלום, אין הבדל בין אשכנזים לספרדים. וצריך לעשות ככל יכולתו שלא ישוב לתמונות. וגם לא להחזיק מכשיר שניתן לצפות איתו מראות אסורות. ורק אז יש לראותו כבעל תשובה ולהכשירו לעדות.
השאר תגובה