לתרומות לחץ כאן

קרם ללא בעיית יובש בשבת

שאלה:

שלום רב, האם מה שנאמר שאסור לעשות שום רפואה בתכשירים אלא רק בפעולות יש שהתירו, נאמר גם שאינו חולה? בדוגמא הנר: לשים שפתון בשבת, שאין לו שום יובש או צורך מסויים אלא כגון ששמים קרם ידיים ללא בעיית יובש, כך רוצה למרוח ולהספיג לתוך העור את הקרם בשפתיים. שהרי לדין ממרח כאשר זה נספג כולו בעור אין זה דין ממרח. האם מותר?

תשובה:

שלום וברכה

ראשית יש לציין, אף שיש שמקילים במשחה שנספגת לגמרי בעור ולא נשארת על גביו, כפי שציינו כאן, קשה לתת את הגדר המדוייק בכל משחה אם היא בכלל דין זה, ואין ספק ששפתון לא נחשב שנספג בגוף השומניות בהחלט ניכרת על גביו ויש בזה איסור ממרח לכל הדעות. ולעצם שאלתך, ברור שדבר שמעצם טבעו נעשה מחמת מיחוש, כמו שפתון ליובש או קרם ידים המיועד ליובש ולא לטיפוח, הוא נחשב רפואה, וגם מי שעושה זאת כדי להקדים רפואה למכה, הוא בגדר עוסק ברפואה והדבר אסור לכל הדעות בשבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל