לתרומות לחץ כאן

אישור לטיפול מקופת החולים כשלא ברור אם אני זכאי לכך

שאלה:

שלום רב,
הבת שלי עוברת טיפולי לייזר להסרת כתם כלשהו. הטיפול עולה אלפי שקלים אבל אמרו לי שאם הרופא כותב בהפנייה שמדובר בכתם מסוג x אז קופת חולים מממנת הכל חינם (כחלק מההטבות שאני זכאית להן בביטוח שעשיתי)
הלכתי לרופא ילדים והיא לא ידעה את המונח הרפואי. היא חיפשה באינטרנט מידע (על אף שכרופאת ילדים היא אמורה לדעת…) ובסוף, כנראה היה לה לא נעים ממני, היא רשמה שזה זה.
על סמך הפנייה זו קיבלתי את ההתחייבות.
שאלתי את המזכירה של המרפאה בלייזר על זה, והיא אמרה שמקסימום כשאני מגיעה לפגישה ראשונה אצל הרופא הוא יגיד לבד אם מדובר באותו מונח רפואי, כך שאין לי מה לדאוג בעניין גזל.
הבעיה היא שהגעתי אתמול אל הרופא, וכששאלתי אותו האם מדובר בזה, הוא ענה: "אני לא יודע, אף פעם לא ראיתי כזה קטן".
בקיצור, הרופא עשה לבת שלי את הטיפול הראשון וביקש לקבוע טיפול נוסף (מדובר בסדרת טיפולים) עם התחייבות נוספת (שכמובן מבוססת על האישור ההתחלתי).
הרגשתי מאוד לא בנוח. שאלתי את המזכירה האם היא יכולה לשאול שוב את הרופא אם אני יכולה לסמוך על ההתחייבות והיא אמרה לי "מה שהוא אמר לך, הוא יגיד גם לי".
השאלה שלי היא האם אני יכולה לסמוך על הרופא, שהוא מכיר את הפרוצדורה ואכן היה אומר לי אם מדובר בהתחייבות שקרית/ מקרה שהקופה לא באמת מחוייבת לממן – או שמבחינת הרופא לא משנה מהיכן מקבל את הכסף, אם מהקופה ואם מפרטי, ואז אני עוברת על גזל כי הוא ממשיך בתהליך הטיפולים וממשיך לבקש שאביא התחייבות על כל טיפול.
מה עליי לעשות עכשיו? לא נעים לי לנדנד לרופא שוב. מה עושים במקרה כזה? האם אני גוזלת מהקופה?
אשמח מאוד לדעת תורה בנושא בהקדם.
תודה מראש

תשובה:

שלוםוברכה,

לא ניתן להצביע כאן על הטעייה של הקופה או הערמה מצידך, ולכן אם הרופא כתב לך שמגיע לך, והרופא המטפל לא שולל את הנתונים, ניתן להסתמך עליהם. אין להם עניין לשקר עבורך. והם לא יסתבכו בשבילך. וכנראה מגיע לך את ההשתתפות. ולכן אינך צריכה לחשוש בזה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל