לתרומות לחץ כאן

טבילה לאשה שלא שומרת מצוות פרט לנדה

שאלה:

שו"ב אשה שלא שומרת תורה ומצוות ובאה לטבול ואומרת שבדקה את עצמה שבעה נקיים ולא ברור האם יודעת מה זה הפסק טהרה. האם מניחים לה לטבול ? מדובר באחת שמתחייבת לעשות בעניין הנדה כהוראת הרבנים ולא תשמש באיסור.

תשובה:

שלום וברכה

לא הבנתי כלל את שאלתך! ממתי זה תפקידה של הבלנית לפשפש בציציותיה של הבאה לטבול ולחוקרה?! אשה שבאה לטבול יש לקבל אותה בזרועות פתוחות ולעודד אותה עוד שמירת הטהרה ומעלתה, שהיא תראה במקווה מקום של קדושה שכדאי להתאמץ כדי לבוא אליו מוכנים כראוי.

בזכות שמירת הטהרה בעזרת ה' היא תמשיך עוד בקיום מצוות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שאלתי לא על תפקידה של הבלנית.שאלתי האם אשה שיש חשש שלא עשתה הפסק טהרה, או שפסקה בטהרה מוקדם מידי או לא בדקה כראוי ומוכנה לשמוע את דעת התורה בנדון, האם מניחים לה לטבול ?
    האם זה נקרא "שמירת טהרה" (שע"י היא תימשך לעוד מצוות)?

  2. יש לומר לה את ההלכה, שיש לעשות הפסק טהרה ולשמור שבעה נקיים ואחר כך לבדוק, ואם היא תרצה תקיים ואם לא לא תקיים, אנחנו ודאי חייבים ללמד ולשכנע אותה לקיים, מה רלוונטי מה ששאר דברים אינה שומרת, כל מה שהיא עושה זה נצח. אם היא תגיד שלא עשתה כראוי יש לפסוק לה בהתאם למה שעשתה את ההלכה האמיתית. נגיד אם אמרה שלא ספרה שבעה נקיים אלא רק חמישה, יש לומר לה להמתין עוד יומיים, אבל בלי שהיא שואלת, מלמדים אותה ותעשה עם זה מה שהיא רוצה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל