לתרומות לחץ כאן

מה לעשות עם ההיריון שאיני יודעת ממי הוא

שאלה:

אני לא יודעת בדיוק איך לשאול, ולא יודעת מה לעשות בדיוק. מחפשת להתייעץ עם רב, נכנסתי להריון,(לא נשואה) אך הבעיה גדולה יותר מיזה,אני כן מאמינה וכן דתיה לשעבר,אבל חייתי אורך חיים חילוני, נכנסתי להריון רק שאיני יודעת ממי. הייתי עם מישהו וכמה ימים לאחר מכן עם חבר שלי. הבחור נקרא לו 'ג' (לא החבר) גמר בפנים מספר פעמים,אילו החבר לא, (לפי מה שזכור לשנינו) אבל לא קיימנו יחסים מוגנים. אני מבולבלת כי איני יודעת ממי זה,מבחינת הגיון זה מהבחור 'ג' שהייתי איתו שהוא לא החבר שלי, אבל משום מה אני לא סגורה על זה. וזו לא הבעיה, הבעיה שאני ממש לא אהיה מוכנה להתחתן עם הבחור ג ,הוא לא בשבילי בכלל, הן 37 עם דכאונות קשים ולא היה מוכן לקחת אחריות בהתחלה. החבר שלי,הוא לא רוצה ילדים כרגע וגם אנחנו כבר לא יחד. בקיצור לפי ההלכה אסור לעשות הפלה,מה שגם אסור להרות מחוץ לנישאוין. אבל אני כבר בחודש 4 (הריון עם דימומים לא פשוט,אך תקין ב"ה). ולא יודעת מי זה משניהם,לי הרפואה אפשר לדעת רק אחרי הלידה..מספר חודשים לאחר מכן…מה עליי לעשות? אני באמת רוצה לבחור בטוב ביותר ולעשות תשובה עם המעשה הזה.

תשובה:

שלום רב,

תראי לאן הגעת. גדלת כאישה דתיה, והגעת למצב שנכנסת להיריון לפני הנישואין ועוד לא יודעת ממי..

לבחור בטוב זה לא רק מה לעשות עם העובר, לבחור בטוב זה לעשות שינוי דרסטי בחיים שלך. שבי עם עצמך, חשבי על החיים על העבר ועל העתיד, איך את רוצה לראות את החיים שלך בעתיד, ותקבלי החלטות מושכלות רק בהתאם לצו מצפונך.

לעם השאלה, אין בעיה עם הילד שיוולד, בכל מקרה הוא כשר, וגם תוכלי לאחר שיוולד לדרוש בדיקת אבהות. כאשר אין חשש לממזרות ביהמ"ש יתן החלטה להורות על ביצוע בדיקה כזו. בהתאם למכתב מנשיא ביה"ד הרבני שיאשר שאכן בסיטואציה הזו אין חשש לממזרות ולכן אין מניעה לעשות בדיקה כזו. (בלי החלטה של ביהמ"ש עפ"י חוק אסור לבצע בדיקת אבהות).

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל