לתרומות לחץ כאן

שימוש בתמונות אחרי שקבלתי החזר כספי

שאלה:

שלום,
הורדתי במחשב מאתר אינטרנטי מאמריקה , הורדת תמונות דיגיטליות למחשב… בדרך כלל משתמשים בהם לאתרים באינטרנט וכו… והיה להם צילום של ירושלים ברזולוציה גבוהה.

יצרתי איתם קשר מפני שחוייבתי שלא כדין, וביקשתי הנחה. כפי שמצויין בפרסום שלהם. 15 אחוז, הם לא הסכימו, אז ביקשתי החזר כספי.
כעת התמונה כבר נמצאת במחשב שלי , וגם את הכסף קיבלתי. אז יצרתי קשר איתם ואמרתי להם שהתמונה כבר נמצאת על המחשב שלי, האם הם מוכנים לתת את ההנחה כפי שהפרסום המוטעה שלהם מראה (מסתבר שההנחה היתה על נקודות ולא כסף) בכל מקרה הם כבר נתנו לי את הכסף בחזרה.
הם אמרו שלא ושלא ניתן לחייב שוב אלא אם כן אני קונה את התמונה שוב דרך האתר , ועדיין הם לא מתכוונים לתת הנחה. הכסף כבר הוחזר לחשבון שלי, וגם התמונה כבר על המחשב שלי … הם ציינו שלא יהיה לי רשיון להשתמש בתמונה ולכן צריך למחוק אותה.
אמרתי להם שזה לא בסדר, והפרסום שלהם ממש מטעה, והודעתי להם שהתמונה כבר אצלי ולכן… כאשר יהיו מוכנים לקבל את הסכום פחות 15 אחוז , כפי שהיה מובן מהפרסום שלהם שיצרו איתי קשר. ושזה לא בסדר (פרסום מוטעה)

השאלה , האם אני יכול להשתמש בתמונה הזאת ? לגבי הרשיון אין לי צורך בו, מפני שזה לא לשימוש אינטרנטי אלא להדפיס את התמונה (צילום של חומות ירושלים) ולתלות על הקיר.
והשאלה האם מותר לי להשתמש בתמונה הזאת?
ויש לציין שזאת חברה של גויים.

תשובה:

שלום וברכה,

אם היה מדובר באתר של יהודי היה אסור לך להשתמש בלא תשלום, כדין נהנה מממון חברו שצריך לשלם.

במקרה שלך שמדובר באתר של גויים, והתמונות באו לידך בהיתר – לא גזלת אותם מהם, מותר לך להשאיר אותם בידיים שלך, ואינך מחויב למחוק את התמונות. [ראה מקורות].

בהצלחה.

מקורות:

להלכה פסק השו"ע חו" סימן שמח סעיף ב שגזל הגוי אסור. והפקעת הלוואתו מותרת. אם לווה מהגוי והגוי שכח מההלוואה אין הישראל חייב לפרוע לו את ההלוואה. הנתיבות סימן קצד ס"ק ז שהפקעת פקדונו – שגוי הפקיד בידו פקדון לשמור או נתן לו משכון, ושכח הגוי מהפדון, מותר לישראל להשאיר את הפקדון בידו, אם הגוי לא ידע מכך, כיון שלא גזל מהגוי, אלא בא ליד הישראל בהיתר. וכן במקרה שלך שהגיעהו תמונות לידך בהיתר, ואח"כ בוטל העיסקה, והגוי לא ידע שהתמונות נשארו בידך, אינך חייב בהשבתם.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה, מחילה , עוד שאלה לגבי זה, וזה גם כאשר אמרתי לאחד העובדים שם דרך הצ״ט(מתכתבים במחשב), שהתמונה כבר אצלי ? ואמרתי לה שיצרו איתי קשר אם רוצים לתת לי את המחיר שעם ההנחה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל