לתרומות לחץ כאן

חולה שמתפלל ביום כיפור בבית מה יתפלל?

שאלה:

שלום להרב,

שאלה: שנשאלה ע"י אחד דשנה זו נחלש המצב של סוכר בדם, לא שנעשה חולה במצב שהדם ירד מהר להיות נמוך מ"מ לא מרגיש כמו שהיה נורמלי קודם ויש לו צורך לאכול כל ד' שעות כדי שירגיש נורמלי אם עובר יותר לא ודאי שירגיש רע שצריך טיפול רפואי אולם רע כדי להפריע סדר יומו, ולפעמים יכול להגיע למצב שירגיש רע ורוב פעמים לאכול הרבה זו רפואתו, אולם לאחרונה קרה לו כך לפני שבועיים והיה קרוב לקרוא הצלה כי כמעט שמאכלים לא היו מספיק לעלות הסוכר בדם.

והרי הוא יקבל פסק מרבו שיבדוק עם הרופא על מצבו, וסיפר שאתמול צם ועא"פ שלא מרגיש כ"כ טוב בסוף לא הגיע למצב של סכנה אלא היה חלש ביותר ומבולבל קצת וחושב שיכול לצום.

מ"מ סיפר שמצטער מאוד שאולי שנה זו לא ילך לבית הכנסת בים כיפור בשביל שאומר שאם יתעסק הדברים שצריך תשומת לב וכח יחליש ויכול להגיע למצב שלא ירגיש טוב כלל ואולי של סכנה, לכן חושב שיותר טוב להיות בבית במיטה שכך יכול לצום ביום כיפור בלי צריך לדאוג על בריאות .

ושואל זה רוצה לדעת אם יהיה בבית מהבוקר עד סוף הצום מה יתפלל ביחיד? ואמר שבדרך כלל בתום אין לו כח להתפלל את הכל כמו שהיה בבה"כ. ועל זה אני לא כ"כ בטוח מה החלקים שיש לו להתפלל כשהוא לבד (אשתו ובנים קטנים עמו בבית).

תודה ושנה טובה ומתוקה לכם, כתיבה וחתימה טובה! שנגאל שנה זו.

תשובה:

שלום וברכה

אני סבור שהוא חייב לברר אצל הרופא שלו אם מותר לו לצום! יתכן בהחלט שאסור ואז הצום אינו נחשב לו מצוה אלא להיפך…

בכל מקרה חולה שנמצא בבית מתפלל כל מה שיחיד מתפלל בבית הכנסת עד לאחר שמונה עשרה, חזרת הש"ץ והפיוטים אינו צריך לומר. אם אינו יכול לומר גם את זאת, הוא רשאי לדלג בפסוקי דזמרא לפי הסדר המובא בשו"ע בסי' נב.

גמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל