לתרומות לחץ כאן

קרי ביום כיפור

שאלה:

שלום וברכה! לצערי הרב ראייתי קרי בלילה של יום כיפור ברור לי שלא הרהרתי בערב יום כיפור ואפי שעשיתי ישתדליות לכך שזה לא יקרה בכל זאת יצא לי קרי ואני מאוד חושש לכך רצי לשאול את הרב מה זה אומר לי? ומה עלי לעשות?

תשובה:

אין מה לדאוג כלל ואתה יכול ללכת לישון.

מה שאמרו חז”ל שהרואה קרי דואג כל השנה הוא רק כשרואה לאונסו, אבל אם זה מחמת רוב המאכלים שאכל או אפילו מחמת הרהור עבירה או חום – אין חשש, ולכן בדרך כלל אין מה לחשוש לכך, דין זה אמור בגמרא בעיקר לאנשים גדולים במעלתם הרוחנית. ראה ברכי יוסף תריז ד ומשנה ברורה שם.

כך שבודאי אין מה לדאוג אבל חיזוק תמיד חשוב לעשות, והכי חשוב בענין שמירת העינים, לא לגלוש באינטרנט שאינו מסונן כהלכה.

מקורות:

ראה עוד מאמרי ימי הרצון להגר”ש וולבה זצ”ל עמוד ת”ה שהאריך בענין זה וכתב שאין להצטער מזה כלל, ובקריינא דאגרתא חלק א’ סי’ קס”ה כתב שאין זה אלא בנשוי בן 40 העמוס בתורה ויראת שמים, וכן מבואר בשו”ת צמח צדק חלק חו”מ בסופו בשער המילואים סי’ ס”ד בשם בעל התניא שהיה שוחק מאנשים שנצטערו על זה כי דברי חז”ל הם דוקא לאנשים גדולים מאוד שאין להם מצד הרהור כלל.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. מחילה על ההתערבות אבל הרבה פעמים זה קורה כי משתדלים מאוד שזה לא יקרה… דווקא מתוך הלחץ זה מגיע… ואמר פעם אדם חכם שאם פעם נאמר הרואה וכו' ידאג כל השנה הרי שבדורנו אפשר להגיד הדואג כל השנה יראה..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל