לתרומות לחץ כאן

מניעה לתקופה קצרה

שלום, התחתנתי לפני שבועיים, אני ובעלי מתכוונים לשמור טהרה, הבעיה היא שבעלי לא מוכן לקיים יחסים אלא אם כן הוא עושה מניעה (מהצד שלו) עד שנהיה מוכנים להיריון בע"ה, והבנתי שזה אסור (זרע לבטלה) ואני לא רוצה לעשות מניעה מהצד שלי כי אנחנו מתכננים להיכנס בעוד כמה חודשים (אחרי שנחזור מטיול), אני ממש מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות, אשמח לעצתכם, תודה.

תשובה:

שלום רב,

לא הבנתי איפה הבעיה. מדוע את לא לעשות מניעה מצידך? ניתן לקחת כדורים למניעה לתקופה קצרה. או פתילות למניעה. אבל מניעה מצד הבעל זו אסור לחלוטין.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. גם מניעה מהצד שלי לא תעזור, הוא פשוט לא מוכן לקיים יחסים ו"לקחת את הסיכון" לדבריו שניכנס להיריון ללא תכנון (למרות שאני אהיה עם כדורים או גלולות או כל מה שזה לא יהיה בעולם, האופציה היחידה מבחינתו היא מניעה מהצד שלו, למרות שאני מסבירה לו כבר תקופה ארוכה שזה אסור ואין סיכוי הוא פשוט לא מוכן להקשיב! בגלל שבעברו הוא הכניס מישהי להיריון כנראה יש לו טראומה, אני פשוט מתוסכלת ברמות שאין לתאר, זה פשוט לא הגיוני שלא נקיים יחסים לתקופה של חצי שנה רק בגלל העניין הזה

  2. ראשית אני לא מבין את הטראומה שלו. הכי הרבה את נכנסת להיריון כעת ולא בעוד חצי שנה, זה אסון? אולי תגשי איתו לרופא נשים שיסביר לו שהסיכון שעם כדורים שאת לוקחת כדבעי, הסיכוי להיריון הוא פחות מהסיכוי שזה יקרע…

  3. זה לא אסון שאכנס (ההיפך הוא הנכון) אבל כיוון שאנחנו טסים למזרח עוד מעט הרופא אמר שלא לנסות בתרופה הקרובה ובתקופה של חודש לאחר הטיול.. הבעיה שמדובר באדם סופר עקשן, פשוט אין עם מי לדבר זה "לטחון מים" איתו השיחות האלה, השאלה שלי אם יש איזשהו סיכוי שיתירו לי לתקופה של 3-4 חודשים לבצע את זה בדרך שלו ואם לא מה העונש על דבר כזה… בהתחשב בזה שזה או בדרך הזאת או שהזוגיות שלנו תלך ותתפרק לאט לאט (אם כל אחד יהיה בשלו וכך לא נקיים יחסים לתקופה של חודשים)

  4. אני מאד מבין לליבך, את מאוד לא רוצה לעבור על איסורים. בשולחן ערוך אבן העזר סימן כג סעיף א כתב כך: "אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה". ומקורו הוא מדברי הזהר. למען האמת אם את רוצה להקים בית עם ערכים באופן רציני, עם התחשבות בכללי ההלכה אני לא בטוח שהעגת לבחירה הנכונה אם הוא כזה עקשן על כלום הרי אין ספק שמילוני נשים בעולם משתמשים בכל האנמעים השונים ולא קורה להם דבר. ואם יש איזה "פשלה" זה לא אסון, וגם הסיכוי ל"]פשלה" אם תקחי כדורים באופן סדיר + קוטלי זרע הוא פחות מאפסי. כלומר, ההתעקשות שלו היא לגמרי לא הגיונית, אז אני ממש לא בטוח שהויכוחים ביניכם יסתיימו בזה… חשבי על הדברים. את צריכה להסביר לו כאישה צעירה את דורשת יחסים נורמלים ותקינים, זו דרישה הכי מינימאלית שיש. בנוסף את מוכנה להתפשר על הרבה דברים מלבד על ערכי היהדות ושמירת ההלכה שעליהן אינך מתפשרת.
    שיהיה בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל