לתרומות לחץ כאן

זכויות יוצרים בהקלטת שיעורים של מורה שכיר במכללה

שלום וברכה,
אני מטפל ברפואה סינית. את רוב לימודי למדתי אצל מורה מהיותר טובים בארץ. המורה היה שכיר במכללה וקיבל שכר עבור כל שעת לימוד שהוא לימד.
ישנה התמחות בנושא כלשהי במסגרת הרפואה הסינית שמאוד חשוב לי ללמוד אותה במסגרת עיסוקי. למעלה משנה אני מחכה שיהיו מספיק סטודנטים שירשמו לקורס הנ"ל אך מכיון שלא היו מספיק נרשמים הקורס לא נפתח. בשנים עברו המורה העביר את הקורס הזה מספר פעמים וישנם הקלטות של השיעורים אצל סטודנטים שלמדו אצלו. לפני כחודש פניתי למורה ואז נודע לי ממנו שהוא הפסיק ללמד במכללה (לפני 3.5 חודשים) מכיון שהוא נורא עמוס בקליניקה הפרטית שלו.

כאמור הקורס שאני רוצה ללמוד נורא חשוב עבורי וכן אני רוצה לשמוע אותו דווקא מהמורה הנ"ל. למדתי בעבר במספר מכללות ואצל כמה מורים ולא היה אחד שהתקרב למורה הנ"ל בכמות ובאיכות הידע, בנסיון ובדרך העברת החומר הנלמד.

שאלתי היא, האם יש זכויות יוצרים על השיעורים המוקלטים וא"כ של מי הזכויות? של המורה שהיה שכיר וקיבל כבר את כספו עבור השעות שהוא לימד? של מנהל המכללה שהקורס התקיים אצלו?

רציתי להיות הוגן ופניתי למנהל המכללה ואמרתי לו שמאחר והמורה כבר לא מלמד ואני מאוד רוצה להאזין לשיעורים אני אפי' מוכן לשלם לו עבור השיעורים ושיגיד לי כמה. מנהל המכללה ניסה להתחמק כי אמר שהוא רוצה להביא מורה אחר שילמד את נושא הקורס הזה. אמרתי למנהל שאני מעוניין לשמוע דווקא את המורה שעזב מהסיבות שציינתי לעיל. ואז הוא אמר לי שאעשה מה שאני חושב כי אין לו זכויות יוצרים על השיעורים.
(חשוב לציין שכל עוד המורה לימד במכללה, הנהלת המכללה אסרה במפורש העברה של שיעורים לאנשים שלא נכחו בקורס ולא שילמו.)
פניתי לסטודנט שיש לו הקלטה של השיעורים והוא אמר שהוא רוצה לשאול את מנהל המכללה האם הוא מרשה. אמרתי לו שישאל בשמחה, כי מנהל המכללה אמר לי שאין לו זכויות על השיעורים ושאעשה מה שאני חושב.
אלא.. שמנהל המכללה שם לי רגל, ואמר לסטודנט שלא יעביר לי.

מה אפשרי ומותר שאעשה?
אני יכול לפנות לסטודנטים אחרים ולבקש הקלטות?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

הזכויות הן של המכללה, מאחר והמורה היה עובד של המכללה. אבל הזכויות שיש הן רק זכויות העתקה, השכרה או השמעה בציבור ואינם יכולים למנוע מלשמוע את ההקלטות או מלהשאיל לאחרים את הדיסק.

אם המנהל אמר שאין לו זכויות, מותר לך לבקש מסטודנטים אחרים, גם עותק מההקלטות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל