לתרומות לחץ כאן

האם ראוי לנשים לכסות את פניהם ברעלה?

בס״ד, האם אשה קיצונית שמכסה את הפנים כמו הערביות , הכל חוץ מהעיניים … האם ישנה איזו שהיא הלכה שמורה שאין לנהוג כל אלא כמו שאר בנות ישראל הצדיקות? אבקש מקורות שנוכל להראות לה… אם באמת זה לא נכון כך לנהוג.

תשובה:

שלום רב,

אני לא חושב שיש מקור שאסור ללבוש כך. מותר. אבל לעניות דעתי זה ממש לא ראוי. ואסביר מדוע:

יסוד הצניעות הוא ההקפדה שלא לבלוט ושלא להיות חריג. אדם שהוא בולט ומבליט עצמו מהכלל זה עצמו יוצר חוסר צניעות. בצניעות ישנם כידוע שני דרגות: דת משה ודת ויהודית. דת משה, זה איסור. דת יהודית זה כמובן גם אסור, אבל גדרי הדת יהודית נקבעים הלכה למעשה ע"י הכלל, עצם העובדה שנשים הצנועות מקפידות על כך או כך, זה יותר את גדרי דת יהודית.

למעשה, לכסות ברמה כזו את הפנים, זה מעשה חריג ביותר, אצל כל הנשים הצנועות מעולם לא ראינו את זה. לכן מעשה זה לדעתי ממש אינו ראוי. נכון, ניתן להתווכח מה נחשב לחריג, וחריג מפני מי, ואם כך, גם הנשים החרדיות חריגות מהנשים הלא צנועות. אבל אדם שרוצה לדעת באמת מה בדיוק צריך לעשות בנושאים אלו, הייתי מציע לו להביט על נשותיהם של גדולי ישראל. ואף אחת מהן אינה לבושה בצורה כזו. אז כנראה שזה לא ראוי. נקודה. התופעה הזו פסולה, ואישה זו אינה יודעת כיצד ההשלכות של תופעה זו יחזרו אליה, אם זה בסופו של דבר בילדיה שיחליטו יום אחד שלא מתאים להם להיות חריגים, וימצאו דרך לעצמם, ובדרך כלל שהצעירים מוצאים דרך לעצמם, כולנו יודעים לאן זה מוביל..  או השלכות בכיוון אחר. אבל אדם שרוצה לדעת מה הקב"ה רוצה מאיתנו שיביט על גדולי ישראל, ולזו תהיה שאיפתו, אם הוא סולל לעצמו דרך משלו, האחריות על ההשלכות הן על כתפיו.

הרבה הצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יש רשי בירמיהו או ישיעהו שמדבר על ימות המשיח, הפסוק כותב שאחד הסימנים זה נשים ילכו רעולי פנים כישמעלים, רשי מבאר שם שזה חוסר פריצות מביסה שהרב הדגיש פה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל