לתרומות לחץ כאן

שימוש בכספי מעשרות כשהמצב דחוק

שלום רב שאלתי כבר את השאלה שלי אבל חילקתי אותה לשתיים ועל כל שאלה קיבלתי תשובה אבל בעלי האיר את עיניי לשאול את שתי השאלות כשאלה אחת בתקווה לקבל תשובה והשאלה היא כזו: אני נשואה בשלישית ואני מקבלת מזונות מהגרוש הראשון על סך 1600 ₪ ומהגרוש השני אני מקבלת מזונות על סך 2900 ₪ וברוך השם בעלי עובד עצמאי והוא מפריש מכל עבודה חומש למעשרות ואני כרגע נמצאת במצב שאני צריכה שיקום פה בסכום של עשרות אלפי שקלים בחודשיים האחרונים נאלצנו להשתמש מכספי מעשרות ואנחנו חייבים כעשרת אלפים למעשרות. כמה שאלות:
1) האם אני צריכה לעשר מהמזונות שאני מקבלת?
2) האם ניתן להשתמש מכספי המעשרות שבעלי מפריש לשיקום הפה שלי?
3) והאם צריך להחזיר את הכסף למעשרות כיוון שהיינו זקוקים לו ולא למותרות?

תשובה:

שלום רב

הבנתי היטב את שאלותיך, אנסה לחדד יותר:

מה שאת מקבלת מהגרושים לצורך הילדים לא חייב במעשרות. זה כסף שבעצם לא ניתן לך אלא לילדים לפרנסתם [אני מבין שיש לך מהם שלושה ילדים].

לגבי הנושא של שיקום הפה, נתחיל מכאן ולהבא: כרגע יש לכם הוצאה כבדה של כמה עשרות אלפי שקלים – אם מצבכם הכלכלי דחוק וההוצאה הזו גורמת לכם לקושי בניהול החיים התקין, ואין לכם מהכנסתכם די הצורך להכל יחד, אתם פטורים מלהפריש מעשרות מכאן ולהבא, עד שהמצב יתאזן שוב.

לגבי החוב למעשרות – לא פירטת מה כוונתך לכן אסביר, אם בעלך הפריש את המעשרות והם כבר נעשו כספי צדקה, ואחר כך הוא לקח מהם לצרכי הבית או שיקום הפה, צריך להחזיר, שהרי כפי שאני מבין אתם לא עניים שזכאים ליטול כספי צדקה, וכבר חל על הכסף הזה דין צדקה. אבל אם לא הפריש עדיין, הוא אינו חייב להפריש וכנ"ל.

רפואה שלמה ושתמיד יהיה שפע!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל