לתרומות לחץ כאן

מעשרות לרכישת טלפון להורים

שאלה:

שלום רב
אני אברך שמוסר שיעורים ויהודי שאני מלמד תורה בהתנדבות רצה להוקיר לי תודה ולקנות לי טלפון חדש בהפתעה מאחר ושלי התיישן ולא פעל טוב הרבה זמן. ביני וביני עד שהוא הביא לי קניתי כבר לעצמי, וכשהוא הביא כבר היה לי חדש שקניתי. אמרתי לו שיתן למישהו אחר ובתור הצעה חשבתי על חמי וחמותי שיכול לעזור להם שהם דחוקים בפרנסה ומחתנים ילדים. הצעתי להביא להם וביררתי ואכן חמותי היתה צריכה. הבאתי להם. עבר כמה חודשים מאז ומסתבר שהם טרם השתמשו בזה כי הטלפון שלהם עוד עבד ולא מצאו פנאי להחליף לזה. בינתיים הטלפון של אשתי התקלקל ולא עובד כלל, אמרתי לה שמאחר והם עוד לא משתמשים שתשתמש בטלפון שהבאנו להם עד שנמצא סידור, מבחינתם זה בסדר, וכך עשינו. עכשיו הם צריכים טלפון כי שלהם כבר ממש לא עובד טוב, אמרנו להם שבגלל שאשתי כבר משתמשת בו והוא נוח לה אנחנו נקנה להם טלפון אחר, וראינו בזה גם השגחה פרטית שבסוף הטלפון הגיע ליעדו… הם אומרים מתוך חוסר נעימות שלא צריך והם יקנו לעצמם כבר, ותוך כדי אומרים שכן בסדר אם נקנה להם אחר אז זה בסדר.
בשורה תחתונה הם כן רוצים טלפון וכן היה נוח להם מה שהבאנו להם וכן רוצים שנקנה להם אחר אבל גם מתוך חוסר נעימות אומרים גם שלא צריך.
שאלתי האם אני יכול לקנות להם מכספי מעשרות כי הם סוג של מחלו או שמאחר ואמרתי שאקנה להם ולכן הם נתנו לי אני צריך לקנות מכספי. אציין שהיה בדעתי בעת שאמרתי שאקנה להם שאקנה ממעשרות אם הלכתית זה יתאפשר. תודה ובברכה

תשובה:

אם הם דחוקים מאוד בפרנסה וראויים לקבל כספי צדקה, והטלפון נצרך להם, אפשר לתת מכספי מעשרות.

כמובן שאם מדובר בטלפון חכם שאינו כשר ומסונן אין לקנות להם כזה. תקפידו שיהיה כזה שהקב"ה אוהב.

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל