שלום לרבנים רציתי לדעת למה כותבים כל האחרונים שאדם מקדש לפני ששותה שימזוג לאורחים ואחרי זה ישתה למה לא חוששים להפסק הרי כל הדין שמוזגים לאורחים זה מחביבות מצווה לא עדיף שישתה ואז ימזוג להם הרי יש לחשוש להפסק? תודה מראש!
תשובה:
שלום רב
אינני מכיר הלכה כזו, אדרבה יש אפילו הידור שישתו מכוסו של המקדש עצמו לאחר ששתה, ראה שרגא המאיר ח"ה סי' קו.
סימן רעא בשער הציון פט מביא את ההלכה הזאת ולכאורה תימה עליו?
דבריו אמורים כאשר מוזגים לכוסות של אחרים, אבל אם כולם שותים מכוס אחד אין פגימה כמו שכתב בפירוש ממילא אין סתירה בין הדברים. עכ"פ המנהג בזה שלא כדברי המשנה ברורה, אלא המקדש שותה ואז מתקן את הפגימה עם תוספת יין ומוזג לכוסות המסובים.
אבל זה השאלה כאשר מוזגים לכוסות של אחרים איך זה לא הפסק אם הוא מוזג לפני שהוא שותה למה הם לא חוששים להפסק? תודה רבה
הוא כותב שכיון שיש בזה הידור מצוה זה לא הפסק.
רציתי לדעת מה המקור לזה שאם יש בזה הידור מצוה אז לא ניקרא הפסק כי בשער הציון שצינתי לא כתוב את זה תודה רבה וישר כוח!!
במשנה ברורה שם.
השאר תגובה