לתרומות לחץ כאן

האם גרושה צריכה לטבול במקווה

ברצוני לדעת האם אישה גרושה שמקיימת יחסים צריכה לטבול במקווה ולספור שבעה נקיים כרגיל??

תשובה:

שלום רב,

ברור שאיסור נדה אינו תלוי כלל בעובדה שהאישה פנויה או נשואה, וכל עוד לא טבלה היא באיסור כרת. אולם צריכים לדעת שגרושה לא אמורה לקיים יחסי אישות ללא מסגרת נישואין!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ברשות הרב העונה- הייתי מוסיף שלא רק כל עוד ולא טבלה היא באיסור כרת, אלא גם אם טבלה, כל עוד ולא עשתה בדיקת הפסק טהרה, וספירת שבעה נקיים, עם בדיקות בשבעה נקיים, הרי היא באיסור כרת שכן פסק הרמ"א ביו"ד סימן קפג שאין חילוק בין פנויה לנשואה לעניין איסור נדה. וכמו"כ בסימן קצ"ו שאינה עולה מטומאתה אלא בהפסק טהרה, שבעה נקיים, בדקות בשבעה נקיים וטבילה.

    בהקשר לטבילת אשה פנויה – כתב שם הרמ"א בסימן קפג (בעקבות דברי הריב"ש) שאין לאישה פנויה לטבול, כיון שבהסתלק ממנה איסור נדה החמור, עלולה לבוא לידי זנות.

    אם יבוא שואל וישאל מה יותר חמור האם לעבור על איסור טבילת אשה פנויה או על איסור לבוא על אשה נדה, התשובה תהא ברורה, שלבוא על אשה נדה הוא חמור שכן איסורו בכרת, אך מה שרציתי לחדד א] שעצם הטבילה לפנויה זו בעיה הלכתית שמא תבוא ליד זנות וכמו שכתב הרמ"א ב] שגם אם היא תטבול, לא תצא מידי איסור כרת כל עוד ולא תבדוק הפסק טהרה ושבעה נקיים עם בדיקות הפסק טהרה ובדיקות בשבעה נקיים כמצטרך וטבילה ג]שגם אם תבדוק ותטבול, עדיין קיים איסור לבוא על אשה פנויה שלא במסגרת נישואין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל