לתרומות לחץ כאן

פאה בגרושה לדעת הרב עובדיה יוסף

שלום כבוד הרב ומועדים לשמחה,
אציין שנכון לעכשיו אני נשואה בהליכי גירושין לצערי הרב מפאת כך שבעלי מתעלל בי פיזית ונפשית.
הנני אישה החייה אורך חיים דתי כיום שבעבר הייתי חילוניה לחלוטין, בנוסף לצערי הרב אני עוברת המון צער בזוגיות שלי והוחלט שכדאי להפסיק את הזוגיות הזאת לבל יקרה החמור ביותר חו”ס.
בעלי פחות דתי ממני לכל הדעות ואני מבחינת דת במצב מתקדם יותר ממנו (ככה גם הרבה מעידים על כך לדוגמא: אני לא רוצה טלוויזיה בבית והוא הכניס עם אישור הרב קנייבסקי שליט”א וללא הסכמתי, אני אוהבת לשבת וללמוד תורה שאין זה חובתי והוא מעדיף להתעסק בפלאפון שלו שאינו כשר כלל ועוד..), לצערי הרב בגלל המצב הוחלט בין שנינו לעצור את הזוגיות הזאת ולכן הנני פונה אלייך לגבי מטפחת שלאחר הגירושין.
הנני נשואה כשנה וחודש ללא ילדים בת 24 וחצי ומרגישה כי אינני מיציתי את חיי כנשואה ולכן חושבת להמשיך לרצות לחפש זוגויות בפעם השניה אם ירצה האל. האם אוכל לחבוש פאה לאחר נישואיי שילווה בכובע מעליו ולאחר שאתחתן מחדש בעזרת ה אנדור נדר שאהיה עם כיסוי ראש ולא עם פאה?
כעת אני שמה מטפחת שלא מוציאה לי אף שערה!
תודה רבה וחג חנוכה שמח,
אסתר.

תשובה:

שלום רב,

כידוע בענין הפאות רבו הדעות. האשכנזים נהגו להקל בענין. ואילו הספרדים ההולכים בשיטת מרן הגר"ע יוסף (וכן הגרב"צ אבא שאול) נהגו להחמיר.

יחד עם זה בגרושה לדעת הגר"ע יוסף ניתן להקהל שיכולה ללבוש פאה. ובפרט אם את אומרת שתלבשי פאה עם כובע מעליו.

שיהיה לך בהצלחה

 

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לדעת הגרב"צ אבא שאול ורוב רבני הספרדים (למעט הרב עובדיה והרב מאזוז), מותר ללבוש פאה.

    יעויין בשו"ת אור לציון חלק א' סימן י"א, שם כתב להתיר פאה, וחזר על זה בחלק ב' (פרק מ"ה הלכה ט"ז, פסקי הלכות בקצרה) ושם כתב:

    "ראה בספר אור לציון תשובות חלק א' או"ח סי' י"א, במה שנתבאר שם ליישב דברי הרמ"א שכתב שמותר לקרות ק"ש כנגד אשה הלובשת פאה נכרית, ושמותר לה לצאת כך לשוק במקום שרגילות בכך, ונתבאר שם שכן היא גם דעת הרמב"ם ומרן השו"ע".

    וכן בחוברת "כיסוי ראש לאשה" (יו"ל בתשס"ח) מובא, "יש מהעולם שרצו לטעון שה"אור לציון" רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א האם נכון הדבר, וענה לי בזה הלשון, באופן כללי סבר אבי שמטפחת עדיפא, אבל כיון שיש נשים שיוצאות להן שערות מהמטפחת, העדיף אבי את הפאה והנהיג בביתו ללבוש פאה נכרית, שזה כיסוי יותר טוב, וכך הורה לנשים אחרות".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל