לתרומות לחץ כאן

דיני טהרה לאישה שמדמיינת מראות טמאים

ברצוני לשאול שאלה בנושא דיני טהרה אני נשוי כבר עשר שנים ויש לי שלשה ילדים ,אשתי הובחנה בעבר כסובלת מהפרעה באישיות זה מתבטא בקושי להחליט אם ליווי חרדות טורדניות בעיקר בנושא ההכנות לפניי המקווה שאין לה כושר החלטה עד מתי היא מספיק נקיה בכדי לטבול רק לצורך העניין ההכנה למקווה אצלה יכולה לקחת מספר שעות .גם בעניין הכתמים היא תמיד חושבת שאולי היא ראתה איזה כתם אדום והוא ממנה וזה גורם לה לחרדות בנושא עד כדי כך שהיא מפחדת להסתכל על הגוף של עצמה או ללכת להתפנות אם אור בשירותים שמה תראה איזה כתם לאחר שניסינו כדורים שלא עזרו והתייעצנו עם פסיכולוגים ועם בלניות שלא הועילו חשתי צורך לבקש מכבוד מעלתכם פתח התרה בנושא הכתמים האם אפשר במקרה המיוחד הזה מפניי שלום בית לבטל את דין ראיית הכתמים וההרגשות שכן תמיד אצלה זה ספק ראתה ספק הרגישה וגם אם יש עוד יותר צד להקל לאישה בהריון וגם אם יש איזה קולות לגביי ההכנות ליפני המקווה . תודה

תשובה:

שלום רב,

היעד הוא ודאי צריך להיות שהיא תעבור טיפול מתאים. אבל עד אז אתה יכול לומר לה בצורה ברורה שלאחר התייעצות עם רב ההחלטות אם היא טהורה או לא עוברות אליך! כלומר, כל מראה שהיא חושבת שזה יכול להיות בעייתי, היא צריכה להראות לך ואתה מחליט בזה. האמירות שלה "ראיתי משהו שנראה לי אדום" אינם אמורות לאסור אותה בסיטואציה הנוכחית. שהרי מה שנראה לה אדום אינו בהכרח אוסר, ואם כך, אין לך אדם שאומר שהיא אסורה לך ואתה יכול לנהוג כאילו לא ראתה דבר.

לגבי ההכנות למקווה, תנסה להסביר לה שמעיקר הדין מספיק מקלחת פשוטה עם סירוק השיער עם מסרק רגיל! השאר זה רק חומרות ומנהגים שנהגו להחמיר, אבל לאחר שהיא תפנים שמעיקר הדין די בכך, אולי זה יקצר לה במעט את ההכנות.

שיהיה בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל