לתרומות לחץ כאן

סיכמו על מחיר בדולרים והמוכר הסכים להמיר לפסו מקסיקני

שלום וברכה,

אדם קנה סחורה במקסיקו לשלם בדולרים, בשעה ההיא הדולר היה 1 ל13 מטבע של מקסיקו וברגע של העסקה הסכימו שישלם לו במטבע של המדינה בחילוף הכמות בדולרים. אזי הלך ושילם רק חצי מהסחורה כפי ההחלף במטבע של מקסיקו.

עכשיו כעבור זמן הולך לשלם חצי השני מהסחורה אולם כעת הדולר העלה ועכשיו נמצא 1 ל17 מטבע מקסיקו. השאלה האם כיון דבשעת ההסכם הסכימו לקחת החילוף של 1 ל13 גם היום משלם כה״ג או דלמא עכשיו מחוייב יותר כפי הכמות בדולרים.

תשובה:

שלום רב,

אם סיכמו את המחיר בדולרים רק שהמוכר הסכים לקבל מטבע של מקסיקו (וכפי שאני מבין מהשאלה כך אכן היה), יש לשלם לפי השער היום – 17 (השער היום 16.4) פסו מקסיקני לכל דולר.
אם אמרו שקובעים את המחיר על סכום כך וכך פסו מקסיקני, יש להשלים את הסכום בפסו שנקבע אז.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אכן סכמו העסקה בדולרים אולם בשעת קניית הסחורה הקונה אמר למוכר שישלם לו בפסו מקסיקני בחילוף שהיה 13. א״כ המוכר הסכים למכור הסחורה בדולרים בהסכם של פסו מקסיקני. (לדוגמא אם היו 1000 דולר הסכימו שישלם לו בפסו 13000). א״כ לכאו׳ גם בדעת המוכר לקבל 13000 בפסו מקסיקני

  2. אם לא אמרו שמוכרים את הסחורה ב-13000 פסו מקסיקני, אלא שהמוכר מסכים לקבל 13 פסו לדולר, פירושו הוא שהמחיר הוא 1000 דולר והמוכר מסכים לקבל פסו במקום דולר וכפי השער שיהיה בשעת התשלום. ההסכמה לקבל 13 פסו לכל דולר היא רק למה ששולם מיד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל