לתרומות לחץ כאן

טיפול ברפואה משלימה מגבר לאישה

סיימתי אחרי כמה שנים והשקעת ממון רב בלימודי רפואה משלימה – במקצועות הטיפול – כגון: שיאצו, מסג' שוודי , רפלקסולוגיה ומסג' רפואי. והבנתי שעלולה להיות בעיה שמטפל יטפל באישה. השאלה שלי היא עקרונית והלכתית: האם מותר למטפל גבר כשבאה אליו מטופלת אישה לעשות לה מסג' רפואי – או כל טיפול שהוא מתחום הרפואה המשלימה וכרוך במגע גוף, כגון: פיזיותרפיה, או רפלקסולוגיה וכדומה. האם יש לזה דין של רופא שמותר לו לגעת באישה או שלא. (או שגם לרופא אסור ?) יודגש שמדובר בתחום טיפולי שיכול לסייע ואף לרפא במצבים רפואיים ושיקומיים.
האם אינני עובר על שום איסור הלכתי ?
ואם זה אסור לי – במה אעסוק כאשר זה הדבר היחידי אותו אני יודע לעשות , זה מקצועי
מה ההלכה אומרת ?
תודה מראש

תשובה:

שלום רב

למען האמת אני לא רואה דרך להתיר זאת. יש הבדל משמעותי מאוד בין רופא שבודק לאשה דופק או נוגע כאן ושם לרגע אחד או שנים כדי לאבחן מחלה, לבין גבר שמעסה גוף אשה במשך רבע שעה תמימה או יותר… תוך כדי שהוא שואל לתחושותיה וכו' וכו' ואין צורך להאריך. אין ספק שהדבר מביא לידי הרהורי עבירה כמעט באופן יומיומי. כאבי גב ושרירים זו לא תופעה של זיקנה דוקא [במקרה ההפוך יש צד להקל מעט יותר, כאשר החולה סובל ואשה מטפלת בו, אף שברור שזה דבר מגונה מאוד ויש להמנע, אבל גבר שמטפל באשה זה יותר בעייתי].

אבל לדעתי עם קצת אמונה אתה יכול בעז"ה להתפרנס ברווח! מטבע הדברים מחצית האוכלוסיה מורכבת מגברים, אז נכון, בתוך הקופת חולים אולי יקשה עליך  למצוא עבודה אבל במרפאה פרטית תוכל לסייע לחולים גברים ולמצוא את פרנסתך.

אגב, גם בקופות החולים, באיזורים החרדיים יש ביקוש להפרדה בין גברים לנשים.

בהצלחה רבה ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל