לתרומות לחץ כאן

לתקן מכשיר במסגרת אחריות למכשיר דומה אחר

אני עובד כשכיר בחברה גדולה ובמסגרת העבודה ניתן לי מכשיר נייד מחברת סלקום כאשר במסגרת החוזה בחשבון החודשי אני רואה שמחייבים עבור המכשיר ב-36 תשלומים חודשיים, כאשר המעביד שלי משלם עבור המכשיר ועבור השיחות. לאחר כמה זמן אבד לי המכשיר, המעביד אמר לי שיש לי אפשרות לשלם השתתפות עצמית של כ-1000 ש"ח ולקבל מכשיר חדש אך לא רציתי ולכן מבחינת חברת סלקום הם ממשיכים לחייב עבור אחזקת המכשיר הגם שהוא אבד כבר. כמובן שהמעביד ממשיך לשלם את החשבונות החודשיים של סלקום עבורי.
שאלתי – לאשתי יש מכשיר זהה למכשיר שהיה לי וכעת הוא נפגם – הזכוכית נשברה, האם אני יכול לפנות לחברת סלקום ולטעון שהמכשיר שלי נפגם ושהם יתקנו לי אותו? ייתכן בכלל שסלקום יבדוק שלא מדובר באותו מכשיר ויסרבו לתקן – אך השאלה מבחינה הלכתית האם מותר לעשות זאת? אני חשבתי שמותר היות ובכל מקרה אני ממשיך לשלם עבור המכשיר שלי, למותר לציין כי אם המכשיר שלי היה ניזוק יכולתי לבקש מהם לתקן המכשיר ללא עלות. האם יש בכך חילול השם אם הם ידעו שבקשתי לתקן מכשיר שלא שלי.
תודה

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

יש בכך איסור חילול השם אם הנציג של סלקום ישים לב ואיסור גזל אם הוא לא ישים לב. משום שהאחריות היא רק על המכשיר של החברה ולא על המכשיר של אשתך. ייתכן, שהחברה יכולה להפסיק את שירות התיקונים של המכשיר שלך, אבל גם אם היא לא עושה זאת, אין אפשרות לתקן מכשיר אחר על חשבון זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל