לתרומות לחץ כאן

תמונות של עבודה זרה

ב"ה.
אדם שנתקל באלבום תמונות שיש בו תמונות של פסלי עבודה זרה של המזרח הרחוק והשתדל ככול האפשר שלא להסתכל ולאחר מכן גזר טוב טוב את התמונות ושרף כמה שאפשר. 1. האם בעצם זה שקלט שלא על מנת להינות כמובן ושלא על מנת לעבור איסור אלא בכדי לבער את הרע האם חלילה נכשל באיסור ? 2. עד כמה שאפשר גזרתי את התמונות האלו ושרפתי אותם אבל לא הצלחתי את הכל האם נחשבתי שקיימתי מצווה גם שלא הצלחתי לשרוף את הכול? 3. נפלה חלק קטן של התמונה ולא ידעתי מה יש שם כי הגב של התמונה היה גזור ובאתי להרים ובסוף אני רואה שזה היה הפנים של הפסל האם חלילה נכשלתי באיסור חס ושלום ? יהי רצון שכל האלילים כרות יכרתון.

תשובה:

שלום רב,

לא ברור לי באלו תמונות מדובר. אם המדובר הוא בתמונות של עבודה זרה ממש, כלומר שעבדו אותם, אסור להסתכל בהם. כמו כן אם הם נעשו לנוי לעבודה זרה ממש, אסור להסתכל בהם. אולם סתם פסלים שנעשו לנוי, מותר להתסכל בהם. ובכל מקרה, אם הסתכלת כדי לקרוע אין כל איסור.

מקורות:

בשו"ע יו"ד סי' קמ"ב סע' ט"ו כתב "אסור לשמוע כלי שיר של אלילים או להסתכל בנוי אלילים כיון שנהנה בראייה". וכתב על כך הש"ך שם ס"ק ל"ג "פירוש באלילים עצמם שנעבדו אסור להסתכל בהם לראות נויין אבל צורות שנעשו לנוי ולא לעבוד מבואר בתוס' והרא"ש דמותר".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל