לתרומות לחץ כאן

כתמים בימי טהרה עם התקן מירנה

שלום רב ,
לפני כשנה התקנתי התקן מירנה . בהתחלה היו לי הפרשות חומות על פד במשך יום יומיים והייתי מתייחסת לכך כווסת ושומרת 5+7 וטובלת במקווה . אחרי בירור הסתבר לי שלעיתים הכתמים אינם פסולים ולכן צריך להתייעץ עם רב . באחת הפעמים שהיו לי הפרשות על נייר התייעצתי עם רב במכון פועה שאמר לי שכדאי לא להסתכל על נייר לאחר הקינוח בנוסף להשתדל ללבוש תחתונים כהים . וכך נהגתי בשבועות האחרונים . בשבוע האחרון היו לי לחצים במפשעות אך לא ראיתי הפרשה או כתם כלשהוא . היום כשהייתי בשירותים ניגבתי אבל לא הסתכלתי על הנייר אבל כשקמתי ראיתי באסלה הפרשה מעט אדומה . לאחר כשעה כשנכנסתי שוב בעת הניגוב היה ל על נייר טואלט לבן אחרי הניגוב כתם קטן מאוד ורדרד .
כיצד על לנהוג ? האם להתחיל לספור 5+7 . ראוי לציין שמאז ההתקן כל הפעמים ששמרתי זה היה כי ראיתי כתם ועבר אחרי יום .

אלה נוספת : אם יש לי סימנים מחזור קטנים ולא ראיתי דם האם זה מצריך ממני משהו ? ואם אני מרגישה שיש לי הפשרות האם אני חייבת להסתכל ולראות שהכל תקין ?

תשובה:

שלום רב

אכן כתם חום צריך הכרעת רב שיראה אם יש בו נטיה לאדמומית. כתם על קינוח נחלקו בו הדעות, ההוראה המקובלת היא שאם הוא אדום באופן ברור ויש בו שיעור גריס – כעין מטבע של 10 אג' יש להחמיר. כתם על השירותים אינו מטמא. אולם בכל הענינים הללו החכם עיניו בראשו ואם אשה מרגישה שהיא מקבלת וסת או קרובהלכך יש לה לעיין ולראות שלא יבואו לידי מכשול. כרגע הכל עוד בסדר.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל