לתרומות לחץ כאן

לתבוע חברה סלולרית בתביעה ייצוגית

ראיתי באתר שאלה אשר זקוק אני לתשובה על שאלה דומה:
והוא בענין הליכה לערכאות עם חברת סלולר חילונית. והנה באתר השבתם דרשאי בזה משום דמחויבים הם ע"פ חוק. (עיין כאן)
אך שאלתי היא על תביעה יצוגית. דהיינו דבאמת מחויבים הם לי רק סך מועט [ואינם רוצים ליתן. וע"פ דין תורה נלע"ד דיש בזה מקח טעות ומחויבים להחזיר לי כספי] אך בתביעה יצוגית יחוייבו אולי בהון רב. האם גם זה נקרא שמותר ללכת משום דכ"ז כלול בחיובם.
בברכת התורה

תשובה:

שלום רב,

גם זה כלול בהתחייבות שלהם ומותר לתבוע.

במקרה זה אין מקום להחמיר לתבוע את החברה בבית דין, מאחר ואין לבית דין סמכות לדון בתביעה ייצוגית.

מקורות:

מה שבית משפט מחייב את החברה הון רב הוא לטובת כל הלקוחות שגם להם מגיע פיצוי כדין. השואל מתכוון אולי לגמול לתובע מייצג שבית משפט מחייב לפי חוק תובענות ייצוגיות סעיף 22. גם גמול זה כלול בהתחייבות החברה בסעיף 4 לתנאי הרישיון. עיין כאן.

לעניין תביעה תחילה בבית דין, נראה לדמות למה שכתבו הטור בחו"מ סי' כו בשם ספר התרומות והסמ"ע בסי' סא ס"ק יד שאם הנתבע התחייב לדון בערכאות ואין לתובע אפשרות לקבל בבית דין את הזכות שיש לו בערכאות, מותר לדון בערכאות.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לכבוד הרב
    עיינתי בלינק המצורף ושם כתוב שתנאי למתן הרישיון ושם כתוב שבעל הרישיון מחוייב לכל חוק הקשור במתן שירותים ללקוחות לרבות התרופות בשל הפרתן והן חלק בלתי נפרד מתנאי הרשיון.
    אינני מבין כיצד התחייבות שכזו מועילה לתביעה נזיקית נגד החברה או לתביעה מכוח עשיית עושר ולא במשפט.
    מעבר לכך ראיתי מה הערה שמופיעה שם ואני לגמרי מסכים איתה.

  2. הלשון הוא: "בכל הנוגע להקמת מערכת הרט"ן, קיומה, הפעלתה ותחזוקתה וכן למתן שירותי רט"ן באמצעותה, יפעל בעל הרשיון על פי הוראות כל דין…". לדעתי גם החשבונות והתשלומים קשורים למתן השירותים. וגם אם מישהו יטען אחרת, בסעיף 61 לתנאי הרישיון כתוב "בעל הרשיון ימנה גורם האחראי לטיפול בתלונות הציבור (להלן – "אחראי לתלונות הציבור") שתפקידיו יהיו אלה: … לברר תלונות של מנויים בנוגע לחשבונות שהגיש בעל הרשיון ולהכריע בהן". ובהמשך: "הסכם ההתקשרות יקבע כי אין בפניה לאחראי לתלונות הציבור לפי סעיף 61.1א כדי למנוע מהמנוי להביא את עניינו מלכתחילה בפני בית משפט מוסמך".

  3. לכבוד הרב
    לדעתי אין בתנאי המצוטט משום התחייבות לשלם מה שייפסק בתובענה ייצוגית. כמובן שלפי החוק החברה תהיה חייבת בכך גם מבלי שהיא תתחייב לכך בתנאי הרישיון אך אין בכך התחייבות מראש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל