לתרומות לחץ כאן

יעוץ – יחסים בין החתן לבין חמותו

החתן שלי מרשה לי לראות את נכדי פעם בחודש לשעתיים רק בימי חול. הוא אף פעם לא פונה אלי ומתנהג כאילו אני לא קיימת. את הדרישות שלו מעביר דרך בתי. הוא לא מסכים שנהיה בשבתות וחגים ביחד. זו המשפחה היחידה שלי. ויש לי צער גדול שאין לתאר וגם לבתי ולנכדי. ולמרות שפנו אליו ודיברו על ליבו שלא ראוי להתנהג כך במיוחד שעזרתי להם בכל בקשה. ואף פעם לא ביקשתי תודה. ומי שלא מסכים לדעתו הוא מתרחק ממנו וגם אמר לבתי שאין לה חיוב כיבוד הורים. אני מתייחסת אליו בכבוד למרות היחס שלו.הוא בעצמו מודה שאני לא מתערבת אך עצם הנוכחות שלי מפריעה לו. גם כשנמנעתי לבוא זמן ממושך זה לא עזר. והוא אומר שהוא לא חייב בהכרת הטוב על מה שקיבל מכוון שלא ביקש. אני חרדית בעלת תשובה וגם בתו ובעלה. וכל מי שדיבר אתו לא מצדיק את התנהגותו. הוא אומר שהוא שואל רבנים אך לא מוכן לומר מי הם. כל זה לא מעט שנים והכאב נוראי.

תשובה:

שלום רב,

ממש כואב לשמוע את היחס המזלזל שלו, כפי הנראה הוא פשוט לא יורד לעומק הכאב שהוא גורם, אחרת אין לי הסבר איך יתכן שהוא גורם רע גם לך וגם לבתך, ובסופו של דבר גם בעצמו.

אם ננסה מעט להכנס לראש שלו, נראה כי מאחר שאת אומרת שאת ממש לא "מפריעה לו", לא מתערבת לו וכד', אז ככל הנראה הוא בכל זאת מרגיש את הדמיננטיות שלך בחייו הפרטיים, כלומר, ממש לא בהכרח שאת אשמה בדבר, אבל זה כנראה המניע שלו. כנראה שהוא רואה אצל אשתו עד כמה היא קשורה אלייך, ולכן זה מפריע לו עד כדי כך. אין בכוונתי חס ושלום להצדיק את מעשיו. אבל בכדי לנסות להתגבר על המצב המביך הזה, צריך ראשית כל להבין מה מניע אותו.

הייתי מציע לך אולי להתקשר אל הרב אלעזר ולך – יועץ נישואין (0548418686), ולשאול אותו האם יש לו איזה כלים עבורך להתמודד עם הבעיה הזו.

ה' יעזור שהשקט והרוגע יחזרו למשפחה השקטה והשלווה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל