מי שאוחז באמצע פסו"ד ויש חזרת הש"ץ האם צריך לשתוק וכו' או יכול להמשיך.
כמו"כ מי שבאמצע שמו"ע ויכול לשמוע הבדלה וקריה"ת ה'פסקי תשובות' מחמיר היות שאמרינן שומע כעונה גם לחומרא. אבל נלענ"ד שזה קולא אם לא ישמע קריה"ת, או שישמע הבדלה ביום א'
תשובה:
שלום רב
אדם ששומע קדושה באמצע פסוקי דזמרא אומר רק את הפסוקים קדוש ברוך וימלוך, ללא הפיוטים שביניהם.
דבריו של הפסקי תשובות שהזכרת מיוסדים על תשובתו של הגר"מ שטרנבוך בתשובות והנהגות ח"ב סי' ע, שהקשה, היאך מותר לשתוק ולשמוע [גם אם אין בכך בעיה של הפסק], הרי העוסק במצוה פטור מן המצוה, ואין כל סברא להתיר להפסיק באמצע שבחו של מקום לדבר אחר, ובהכרח צ"ל, שלא התירו באופן זה אלא משום שגם הקדושה היא שבחו של הקב"ה, אבל לקריאת התורה אין להפסיק. כמו כן הוסיף, שיש פוסקים שסבורים שקריאת התורה היא חובת ציבור, ודי בכך שיש עשרה השומעים את הקריאה, ויש לסמוך עליהם בשעת הדחק כמו זו.
תודה. שאלתי הא' [מי שאוחז באמצע פסו"ד ויש חזרת הש"ץ האם צריך לשתוק וכו' או יכול להמשיך.] הייתה במשך שאר חזרת הש"ץ: האם צריך לשתוק כל הזמן, ואז לפעמים יש בעי' של 'הפסק', או שהוא ממהר. או שמותר להמשיך כשיש עשרה, ובלבד שישמע סוף כל ברכות כדי שלא יהי' אמן יתומה לדוגמא בא"ה "מברך השנים"?
לא צריך לשתוק.
השאר תגובה