לתרומות לחץ כאן

יעוץ לזוג שאחד חזר בתשובה

שלום כבוד הרב,
לפני חמש שנים התחלתי להתחזק אני ואשתי נושאים 15 שנה ויש לנו 4 ילדים. אשתי כבר טובלת 3 שנים ושומרת טהרת המשפחה על הצד הטוב ביותר. המטבח כשר והיא מקפידה על הרבה דברים למעני בבית על מנת שארגיש טוב, היא מבשלת במים מינרלים בפסח , לשולחן שבת תמיד מביאה את סיפור הפרשה ועוד סיפורי שבת , לא מגבילה אותי בלימוד התורה אני הולך לשיעורים כל יום אפילו פעמיים ביום. כיום איני עובד והיא מפרנסת יחידה והיא טוענת שזה קשה . אכן איננו עומדים בכל התשלומים היומיומיים ויש גם חובות שצברנו מהעבר. הבעיה היא שאשתי אינה שומרת שבת היא אמנם לא נוסעת כל שבת אלא פעם בכמה חודשים למיפגש משפחתי של משפחתה וחוזרת בערב שישי כדי שנהיה יחד. בפעם האחרונה הצבתי לה אולטימטום שאם היא נוסעת אני והיא גמרנו את היחסים שלנו , היא נסעה. מאז אני לא מוכן שתבשל לי כי אני לא סומך עליה ואני לא מתכוון לגעת בה יותר הורדתי מזרן לרצפה ושם אני ישן. האם להתגרש ממנה? היא בוכה ובקושי אוכלת. ומאוד כואבת . אבל אני איני יכול לחיות עם אשה שלא שומרת שבת ולא הולכת בדרכי השם. מה לעשות?

תשובה:

שלום רב,

אני חש את כאבך, אבל לעניות דעתי לא זו הדרך, אין זה דרכה של תורה, אתה צריך להבין, כפי שאתה יודע טוב ממני לאדם שהתרגל ל"ע לחלל שבת, קשה מאד להתנתק מזה, לחלק מהאנשים זה הולך חלק יותר, ולחלקם קשה יותר ולאט יותר. האגרסיביות שנהגת בה, עלולה לחרוץ הן את העתיד המשותף בניכם, הן את העתיד הרוחני שלה, ואני אוסיף כי זה עלול להשפיע גם על העתיד הרוחני שלך, כן, גם שלך!

אין שום סיבה לומר שלפני כן אתה סמכת עליה כשהיא מבשלת עבורך, ועכשיו לא. הפוסקים כבר דנו בענין זה במקרים קיצוניים הרבה יותר, כגון במקרה שמופיע באגרות משה אשה חילונית לחלוטין לא שבת לא יום כיפור וכו' האם היא יכולה לבשל עבור בנה שחזר בתשובה.

אין ספק שהדבר הראשון שעליך לעשות מיד לאחר בקשת מחילה מאשתך הוא להצמד לרב המכיר ויודע ללוות זוגות כמוכם ובעזרת ה' תזכו להמשיך לבנות את הבית על אדני התורה והיראה.

בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל