לתרומות לחץ כאן

יעוץ בענין דרך הלימוד

יש לי בן שלומד בהתמדה גדולה בן 16 ועתה הוא מספר לי שהוא וחברו עובדים כחצי שנה על ספר הלכה, שהוא שולחן ערוך עם פירוש שלהם המורכב מליקוט אחרונים עד פוסקי זמננו. לדעתי זה סוג של ג'וק שנכנס לו, וחייבים להוציא לו את זה, כי בחור ישיבה ראוי לו שיתעסק בשיעורי הרמי"ם ולא בחיבור ספר הלכתי, אך הוא מאוד מעונין בדבר ויש לו תכנית להשיג מימון לספר, והוא מבטיח שיהיה מו"ץ שיעבור על הספר ויבדוק אותו, הוא מתעקש מאוד, השאלה אם זה לא מעיד על 'חסר נפשי' מסוים ומה הדרך להתמודד עם זה כעת. יש לציין שהוא ילד רגיש מאוד.

תשובה:

שלום רב,

ראשית עלי לציין כי בנך מוערר קנאה.. "מי יתן וכל עם ה' נביאים…"

אני מבין את הדילמה שלך, אולם אם הוא עושה זאת מעבר לסדרי הישיבה לענ"ד לא כדאי להפריע לו. צריך להבין, נער הוא לא פלסטלינה שאפשר לעצב אותו איך שרוצים. מנין לך הבטחון שאם הוא ישקיע בלימוד בשיעורי הרמי"ם התמדתו תשאר כפי שהיא היום? להיפך בגלל שאתה אומר שהיא ילד רגיש מאד, אולי זה מסוכן עבורו אם תכפה עליו בתורה כזו או אחרת שלהשקיע במה שהוא לא מעוניין להשקיע היום. ואולי גם יש סיבה שלך שהוא מחפש דברים אחרות, או שהוא חושש שהוא לא יצליח דיו בלימוד בשיעורי הרמי"ם, או שהוא מרגיש בתוכו שהוא לא יוכל לבלוט בסוג השקעה כזו, ולכן הוא מחפש דרכים אחרות. אני בטוח שהרמי"ם בישיבה יוכלו לסייע לך בייעוץ הרבה יותר ממני, הם מכירים אותו ואת חבריו בכדי שיוכלו לייעץ, וה' יעזור שכך או כך – ובלבד שיכוונו ליבם לשמים..

מעבר לזה, חשוב לזכור כי היעוד של לימוד התורה הוא בכדי לעשות כפי שאתה יודע. דרך הלימוד כפי שלומדים היום בישיבות זה בעיקר בכדי ללמד אותם איך ללמוד, אבל ודאי שהעיקר זה אסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא.

כך או כך, שיהיה לך הרבה נחת מכל ילדיך!

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל