לתרומות לחץ כאן

השכרת אולם לצורך בילויים שאינם עולם בקנה אחד עם ההלכה

קבוצה שמשכירים ביחד אולם עבור מסיבות, וחלק מהקבוצה משתמשת באולם עבור מסיבות עם שירי לעז ועגבים, האם יש פה למשכירים האחרים שלא משתתפים סיוע לדבר עבירה? תודה רבה.

תשובה:

שלום רב,

ננסה להבין את השאלה, כשאתה כותב "קבוצה שמשכירים וכו", האם אתה מתכוון לקבוצה ששוכרים ביחד אולם? ואם כן זוהי התשובה:

מדבריך עולה שאתה שוכר ביחד עם חברך אולם חלק מהימים האתה שוכר את זה למטרות טובות, וחלק מהימים חברך שוכר את זה לצורך התיאור שכתבת בשאלה.

אין לך בזה איסור מסייע לדבר עבירה.

ראה בשו"ת אגרות משה (יו"ד ח"א סי' עב): "וגם מסתבר דלא אסרו משום מסייע ידי עוברי עבירה כשליכא איסור לפני עור אלא בנותן לו דבר שיעשה בו רק מעשה העבירה אבל בדבר שהעיקר הוא למעשה היתר כגון שכירת האולם שהוא לעשות בו החתונה והסעודה רק שיעשה שם גם מעשה עבירה דרקודים אין להחשיב שהשכירות הוא ע"ז ולאסור, דאל"כ היה לן לאסור מלמכור כל כלי לעוברי עבירה כגון קדרות לבשל משום דיבשל בהו גם בשבת וגם מאכלות אסורות אלא הוא משום דכיון דעיקר הדבר אינו לאיסורין לא אסרו בזה משום מסייע כשליכא איסור דלפני עור". וראה עוד מה שכתב שם בדבר שאינו מיועד לתשמישו רק לעבירה.

בכל אופן, זה נאמר על השכרת אולם לצורך חתונה שעוברים של על איסורים. אולם במקרה שלך, השאלה היא עליך, ולא על המשכיר. כלומר, האם לך מותר להמשיך ולשכור את הימים המיועדים עבורך, אם כן כל שכן שאין בזה איסור מסייע לדבר עבירה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל