לתרומות לחץ כאן

שמיעת שירי עגבים

האם מותר לי לשמועה שירים של זמרים חילוניים ששרים אני אוהב אותך וכו'.. ואם אסור אז על איזה עברה אני עובר?

תשובה:

שלום רב.

שירים אלו מטבעם מגרים את היצר הרע וגורמים להרהורי עבירה ואיסור חמור הוא לשומעם, וכפי שנאמר בכתוב: "ולא תתרורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. א. מה דין שמיעת שירי אהבה כמו אלה בימינו לנשים? האם כיוון שהיא אינה מתגרה כמו גבר יש להקל לה? אשמח למקור.
    ב. האם ראוי לגבר להיפגש לשם שידוכין אם בחורה ששומעת שירים כאלה?

  2. 1. אין לאשה לשמוע שירים כאלו, זה מכניס אוירה של פורקן יצרים ומקרר ביראת שמים, מה צריך לכך מקור?
    2. בנוגע לפגישות, סיפר לי פעם יהודי תלמיד חכם גדול סיפור על הרב ש"ך זצ"ל. כשהיה אותו ת"ח בחור ישיבה הוא נפגש עם בחורה וסיפר לה שהוא קורא ספרות חילונית [הספרות היתה יותר נקיה מהיום בהרבה אבל בכל זאת], ואביה מאוד נרתע מזה והלך לשאול את הרב ש"ך אם להמשיך. שאל אותו הרב ש"ך: מאיפה הבחור? מי משפחתו? היכן הוא לומד? והסביר, יש הבדל בין בחור שגדל בתוככי בני ברק ועושה דבר כזה, שנוגד את החינוך שקיבל, וממילא זה מעיד על איזו ירידה רוחנית, לבין בחור שגדל במשפחה יותר מודרנית ופתוחה ולמד במקום יותר פתוח כביכול, שאצלו זה לא מעיד על שום דבר. כלומר, עצם הנושא לכשלעצמו הרי אינו הענין, אם הבחורה יראת שמים ובעלת מידות טובות כבר תוכל להסביר לה שזה לא כדאי, אבל אם זה מעיד אצלה על חוסר ביראת שמים זה כבר נושא לשאלה כזו. בהצלחה

  3. תודה רבה. ואם הבחור נפגש איתה, ומסביר לה שזה לא כדאי, או שמבקש ממנה בעדינות שהיא תחדול מכך לאחר הנישואין, והיא לא מוכנה לכך, כיוון שהיא רגילה לזה ואוהבת את זה, האם יש טעם להמשיך להיפגש עמה?

  4. פגישות השידוכים הם לא הזמן להחזיר אותה בתשובה… אבל דבר כזה הוא תמרור בשבילנו לבדוק אם היא יראת שמים במידה מספקת, במידה ותשתכנע שהיא יראת שמים רק אינה מבינה ומודעת לענין, אפשר לוותר כרגע, רק תבחן את הדברים, הן בסיטואציות שונות בפגישה הן בבירור אצל חברות מורות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל