לתרומות לחץ כאן

חיוב בדיקת קמח מתולעים

שלום וברכה. ידוע שצריך לנפות את הקמח במסננת דקה מאוד מחשש תולעים. הניפוי לוקח המון זמן. אני גר בחו"ל וקונה קמח מהסוג הכי טוב ואף פעם לא מצאתי כלום. האם יש אפשרות להקל ולנפות במסננת עם חורים יותר גדולים שמועילה למצוא רק תולעים גדולים אם הקמח התליע?
תודה

תשובה:

שלום רב.

למיטב ידיעתי, כרגע ההנחיה היא שכל קמח הוא לכל הפחות בחזקת "מיעוט המצוי" שיש בו חרקים, ודי בכך כדי לחייב בדיקה [ישנם קמחים כמו קמח סובין וקמח מלא שלא ניתן לבודקם בנפה דקה ובאלו אכן יש לסמוך על חברות שמוחזק שמוצריהם נקיים, ולבדוק בנפה גסה, ולאחסן בהקפאה, אבל לענין קמח לבן שניתן לבודקו אין לסמוך על כך]. לעיתים האיחסון או מזג האויר עלולים לגרום להתלעת הקמח. לא הייתי חוסך זמן דוקא בענינים אלו, שכן אדם שאוכל תולעת עובר בכמה איסורי תורה ומלבד זאת כידוע מאכלות אסורות מטמטמות את הלב מתורה, המאמץ כדאי.

בהצלחה רבה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבוד הרב,מבחינה מציאותית איןמיעוט אפי' שאינו מצוי יש וודאי פחות מ1 אחוז ההסבר היחיד שרב נתן לי זה שלא לחלק ואולייחזור מצב גרוע וצ"ע

  2. אינני יודע את המציאות, ומסתבר שזה תלוי היכן קונים, ולכן כדאי תמיד להחמיר ולנהוג כאילו זה בא ממקום שהמוצרים נשארים הרבה זמן וכו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל