לתרומות לחץ כאן

קניית תפילין שלא נעשו תחת פיקוח של השגחה מוסמכת

לכבוד הרב שליט"א

האם ניתן לסמוך על אדם חרדי יר"ש בקניית בתים לתפילין למרות שעבודתו אינה מושגחת ע"י רב מוסמך כלשהוא, או שהמכשולות העלולים להיות בייצור כזה מחייבים קניה רק בהשגחה מוסמכת?.

השאלה הזו רגישה מאד עבורי כיון שידיד ושכן טוב של משפחתנו מייצר בתים כאלו וברור לו שנרכוש ממנו את התפילין לבר המצוה של בננו שיחי' עד כדי כך שכבר הודיע לנו בשמחה שהוא באמצע תהליך ייצור הבתים עבורנו, ולכן אנו נבוכים בעניין כיצד עלינו לנהוג והאם בכל זאת עלינו לרכוש במקום מפוקח ומוסמך (הברירה המועדפת עלינו)
יישר כח ורוב תודות להתייחסותכם
תשובה:

שלום רב.

באופן עקרוני אין צורך לקנות תפילין הנתונים תחת השגחה מיוחדת. ובכל אופן שאתה בטוח שאותו אדם העושה את התפילין הוא ירא שמים ואין חשש שיבוא להקל בדר שאין ראוי להקל בו, תוכל לקנות ממנו את התפילין ללא חשש. אולם, לכתחילה ראוי תמיד לקנות במקום המפוקח על ידי השגחה מוסמכת, כיון שהאדם יראה לעינים רק הקב"ה הוא בוחן כליות ולב ויודע מי הוא שירא שמים ומי עלול ללכת שבי אחרי יצרו הרע. אינני מכיר את ידידך ולא אוכל ליעץ לך בענינו. דבר אחד אוכל ליעץ, אולי תאמר לו שרצונך להחמיר חלקבל בתים שלא התעוררו בהן שאלות, ואתה מוכן להוסיף על כך מעט כסף. באופן זה, אם הוא אדם הגון, בכל מקרה של שאלה הוא יפנה את הבתים לאדם אחר, ולך יתן כאלו שיצאו כהלכה.

בהצלחה ומזל טוב.

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל