לתרומות לחץ כאן

הנקה אחרי הפסקה של 3 ימים

שלום רב, הבנתי שיש בעיה הלכתית להמשיך להניק אם לא הנקתי במשך 72 שעות ויותר. אשמח לפירוט בעניין. תודה רבה!!!

תשובה:

שלום רב.

המדובר הוא בתינוק מעל גיל שנתיים, שאף על פי שמותר להניקו, אך אם היתה הפסקה של למעלה מ72 שעות, אין להמשיך להניקו, אלא אם כן יכול להגרם לתינוק נזק מכך, שאז אפשר להמשיך להניק אפילו לאחר הפסקה זו.

מקורות:

שולחן ערוך יו"ד סי' פ"א סעיף ז'.

הצטרף לדיון

24 תגובות

  1. שלום יש לי תינוק בין 12 יום הפסקתי כבר כמעט שבוע ימים להניק בגלל שהיה קשה וגודש לאחר שטיפלתי בשיטה של תרופת סבתא עם כרוב רציתי לשאול אם יש אפשרות לחזור להניק, הבנתי שיש איסור בהלכה?

  2. שלום לא ידעתי מהלכה זו הבת שליבת שנתיים וחודש ואני מאד מאד מאד מצטערת על כך שלא הנקתי אותה מספיק היא מאד מקנאה באח הקטן האם מותר עכשיו לנסות לחזור להניק?

  3. שלום וברכה!
    רציתי לשאול לגבי אשה שחלתה ולא יכלה להניק כשבוע, האם יכולה לשוב ולהניק?
    ואם כן, האם יכולה להמשיך גם לאחר כ"ד חודש?

  4. שלום, הבן שלי בן שלוש ומשהו, אני מניקה אותו לפעמים בפערים של יומיים, ומאמינה שזה תורם ויתרום לקשר שלי אליו לאכפתיות שלי אליו, אני מאמינה שזה תורם לו מצד הנפש מאוד לחינוך, בשבילי דבר אידיאלי להניק עד המקסימום זמן, אך פעם אחת היו ימים טרודים ולא שגרתיים, ועברו כבר כמה שעות יותר מה3 ימים הפסקה, וחשבתי שזה ישבור לי את הלב אם אפסיק להניק בבת אחת, וגם עדיין לא גמלתי אותו בהדרגה, אני לא הייתי רוצה לגרום לו לאיזה חסך נפשי שאפסיק לו את ההרגל במפתיע, הרבה פעמים בימים רגילים פונה אליי כשעייף או שצריך מנוחה נפשית באמצע היום להניק, אז אני בכל זאת המשכתי להניק, אבל הייתי רוצה לדעת מה ההלכה אומרת על כך, במצב שיגרום צער לתינוק או לאמא (בשבילי זה כמו פרידה בבת אחת, עצוב) להפסיק דבר שכבר שנים הוא בנוהג וחלק מהקשר שלנו?

  5. לדעתי ההנהגה הזו לא נכונה כל כך, ילד כל כך גדול זוכר אחר כך את ההנקה היטב, ויש בכך גם חוסר צניעות, ובכלל כל פינוק ויצירת קשר צריכה להיות מותאמת גיל, ילד בגיל הזה צריך חיבוק, דיבורים טובים, תינוק צריך את המגע של היניקה, בכל גיל הקשר צריך להיות מותאם ליכולת השכלית, ואין טעם להאחז במה שמתאים לתינוק. לכן תחושת הפרידה היא שגויה, לא נפרדים רק יצירת הקשר נושאת אופי אחר, נכון יותר.
    רוב נחת ושמחה.

  6. הייתי רוצה בכל זאת לדעת יותר לפי ההלכה, כי בכל זאת ההלכה זה שמותר במקרה שיזיק לו… האם יש פתח לומר שגם במידה וזה פוגע נפשית אפשר להתחשב, אגב אני רואה את זה שאם מותר להניק עד גיל כך וכך, דברי השם מדויקים ללא רבב אז אין לי שום דאגה של צניעות כי לדעתי ההנקה היא חלק מסוד האלוקים. אך אני הייתי רוצה ושמחה לשמוע אם יש היתר למה שעשיתי כי רציתי הפסקה מתוך הכנה אני הייתי רוצה לומר לו באופן רשמי זה דאגה טבעית

  7. אני משוכנע שזה לא יפגע נפשית. זו רק תחושה אישית שלך. נכון שההנקה היא סוד האלוקים, אבל לא לנער בן 18, וגם לא לילד בן 3. עכ"פ אפשר להתייעץ עם אנשי חינוך כיצד מסבירים לילד וגומלים אותו מכך.

  8. אז הרב אומר שמותר להביא אותו לגמילה? אגב יש עוד סיבה שהנקה טובה , ילד בגילאים האלה צריך שמירה יש מי במשפחה שלי שמאוד מקשה עלי לקחת אותו למקומות לזמן ממושך כולל לינה ללא השגחתי כאשר זה לא בטיחותי, וההנקה שומרת אותו כאשר אני רק צריכה לומר, סליחה הילד עדין יונק… אני לא רוצה לפרט לאיזה מצבים זה היה יכול להגיע אם זה לא היה כך, אבל זה דרך ההשגחה שזה יהיה כך, איפה בכלל אני יכולה ללמוד על פירוט הלכתי רק כדי להניח את נפשי, אני לא יודעת איפה אפשר ללמוד על המצבים השונים בהלכות האלו.. אם הרב יוכל להפנות אותי אשמח

  9. לא הבנתי את הסיטואציה שאת מתארת, אבל בכל מקרה ילד בגיל הזה אינו צריך לישון יחד עם ההורים, אלא במיטה בטוחה בחדרו, נראה לי שיש כאן איזה סוג של הגזמה וחרדתיות שלך ביחס אליו, ואני מציע ללכת ללמוד הנחיית הורים אצל אשה חרדית ואולי במקביל באם אני צודק, ללכת גם לקאוצינג בענין הרגשי החרדתי. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל