לתרומות לחץ כאן

כשרות הבשר בזמנינו – חזן שאוכל מכשרות מהודרת…

שאלה:

שלום לצוות הרבנים.
בעל תשובה סיפר לי שהוא היה אצל רבי חיים קנייבסקי ושאל אותו האם יש גוף של כשרות מהשחיטה התעשייתית שאפשר לסמוך עליה, ועוד שאלו גבי ש"ץ שאוכל משחיטה תעשייתית האם מוציא הרבים ידי חובתן.
ועל שני השאלות הרב השיב לו שלא, והלה אינו אוכל עוף ובשר מאז אלא רק מגוף פרטי היינו "חבורה".
עתה אני מסתפק האם עליי לחשוש לדברים, סוף סוף יצאו הדברים ממרן שר התורה, מה גם שהתעקשתי לוודא האם הוא באמת דקדק בדבריו והשיב שאכן אלו היו הדברים ושהוא הלך אליו במיוחד בשביל זה.

תשובה:

שלום וברכה אין צורך לחשוש. הכשרויות המהודרות מונהגות ומפוקחות על ידי גדולי הרבנים, וגם אם יש הידור בשחיטה פרטית בחבורה של ת"ח [לפעמים זה רק מכשול, אבל בהנחה שזה נעשה על ידי מומחים] חלילה לפקפק בכשרות הבשר שנעשה בפיקוח גדולי הת"ח בדור וגדולי מורי ההוראה שגדולי ישראל סמכו ידיהם עליהם כמו הגרי"ש אלישיב ועוד. ומי שמפקפק בכשרותם של ת"ח מופלגים אלו לשמש כש"ץ ומעלה שאלה כזו על דל שפתיו, הרי הוא חצוף ובעל גאווה, שאינני יודע כיצד יוכל לקבל מאותם גדולי תורה ולהיות מושפע מהם כאשר הוא סבור שדינם כמומרים…

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. חוץ מכבוד הרב לא באתי בעזות פנים אלא רק להשיב על מה שכתב.
    איך הרב יכול לכתוב על אדם יירא שמיים שחושש מאכילת נבלות וטרפות "הרי הוא חצוף ובעל גאווה" ?
    הרי ידוע לנו בבירור כיום שיש בעיות בשחיטות , ושזה אסון ממש , ויש סרטונים שמראים בבירור , דיברו על זה הרבנים הראשיים ואמרו שכולם משקרים מכל הכשרויות.(ביניהם הרב עובדיה יוסף , הרב עמאר)
    בנוסף , שום גדולי ישראל לא עומדים מאחורי שום כשרות.
    ולסיכום , כיום אין בשר כשר לאכילה וזה אני לא אומר כי "אני בעל גאווה וחצוף" אלא כי כשיש הוכחות ברורות שאומרות בפירוש שהיום הכל זה כסף!!! ושאין למצוא בשר כשר! כגון סרטונים שמראים בפירוש!! ממש! , שיחות של שוחטים , גדולי ישראל שהזהירו על זה וביניהם הרב קנייבסקי הרב עובדיה והרב עמאר וכו…
    אני לא מבין איך אפשר לקרוא לאדם יירא שמיים שמפחד להכניס משהו לפה שיש בו בעיות וחששות (שלא לדבר על זה שזה אפילו לא חששות אלא ממש ידיעה של טריפות) לקרוא לו בעל גאווה וחצוף? לאין הגענו….
    הא ועוד דבר , שוחטים בכל יום מליון וחצי עופות ביום , איך ייתכן שתמיד לא חסר?
    זה לבד מראה כמה שהכל מסחרה אחת גדולה! הכל כסף! תעשייה!
    אין זמן להלכה ! קדימה לשחוט!
    השם ישמור…….

  2. לא אמרתי שמי שחושש הוא חצוף ובעל גאווה, אלא מי שקובע עם הסירטונים שלו שאין בשר כשר הוא חצוף מאוד מאוד ובעל גאווה מאוד מאוד, כאשר כל גדולי ישראל עומדים מאחורי גופי הכשרות ויש פיקוח רבני צמוד.

  3. זה לא הבן אדם קובע , ההוכחות קובעות . ואם יש סרטונים שמראים באופן ברור שהכל מסחרה אחת גדולה , אז ברור שזה קובע .
    שלא לדבר על ספק דאורייתא לחומרא , שרק מספק כבר היינו כולנו צריכים לא לאכול .
    וגם שום גדול ישראל לא עומד מאחורי שום כשרות , וגם הקביעה שיש בעיות היא לא רק מהסרטונים אלא גם משיחות של שוחטים , משאיות שנתפסו של ערבים מבריחים בשר משטחים עם חותמות של בד״ץ וכמה כאלה מקרים לא נתפסו השם ירחם!?
    ומה עם גדולי ישראל שיש ממש סרטונים שלהם אומרים לא לאכול ?
    והרב קנייבסקי אומר במפורש לאישה לא לאכול מהשחיטות תעשייתיות.
    שלא לדבר על טפילו ההיגיון שלא יכול להיות בשר כשר כיום , כל בן אדם בר דעת ותבונה שמבין שלשחוט זה דבר שצריך להיעשות בצורה מדויקת ביותר , ושיוצאים אחוזים קטנים מאוד מהכמות ששוחטים שבאמת יוצא חלק בית יוסף מאה אחוז.
    זאת אומרת כשר , ואם שוחטים לך כל יום מליון וחצי עופות , מצד הדין והמציאות צריך שחצי לפחות יצא טרף כי המהירות התעשייתית היא מפחידה ! ומי בדיוק זורק 750 אלף עופות ביום?
    וזה רק בעופות , עוד לא פתחתי את הפה על הבשר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל