לתרומות לחץ כאן

כוס שנפל לתוכה יתוש עדיין כשרה?

שאלה:

יש לי כוס לשמירה על קור המשקה, זו כוס ששמים אותה במקפיא, והחומר הקפוא שומר על קור המשקה. זוהי הכוס https://d3m9l0v76dty0.cloudfront.net/system/photos/3755137/large/ba653100f182366e541776172d575d72.jpg
השאלה היא כזו, אחרי שגמרתי לשתות בה, נפל לתוכה, יתוש גדול. כמה שניות אחרי שהוא נפל, מהר הכנסתי בכוס קצת מים, ושפכתי אום ביחד איתו לכיור, והכנסתי סבון נוזלי לתוך הכוס, ומילאתי אותה במים עד ללמעלה. האם הכוס נפסלה לשימוש, או שאחרי רחיצה היא כשרה לשימוש, במקרה והיא נפסלה, יש דרך להכשיר אותה.? זו כוס שלדעתי אסור לשפוך בה מים רותחים, כי היא מפלסטיק עם חומר מיוחד לשימור קור, ומים רותחים יכולים להזיק.

תשובה:

שלום וברכה אין כל בעיה, וגם אם לא היית עושה את כל אותן פעולות היא היתה כשרה.

מקורות:

גם אם מדובר היה בחם שמעביר טעם ולא היה שישים כנגדו ההכרעה להקל בזה, כי שרצים הם נותן טעם פגם, ראה יו”ד סי’ קד סעי’ ג וסי’ קז סעי’ ב, וראה רמ”א שם שכן המנהג להקל ואין לשנות, וכ”כ הט”ז שם סי’ קד ס”ק ו, וכ”ה בפרי מגדים ערוך השולחן שם ועוד רבים מהאחרונים. הש”ך סי’ קז ס”ק ז מציין לדברי רבים מהפוסקים ראשונים ואחרונים שסברו שלענין איסור אכילת שרצים טעם פגום ג”כ אוסר, ולפיכך מכריע שלא להקל בדבר אלא במקום הפסד מרובה, וכ”כ בחכמת אדם כלל נד סעי’ יד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל