עשיתי הפסק טהרה היום בשעה 17:40 והיה כתוב שזמן שקיעה ב17:27 ההפסק שעשיתי תופס או שמחר אני צריכה לעשות שוב?
תשובה:
שלום רב.
ראשית, אדגיש כי וודאי שאין הפסק טהרה זה עולה להחשיב את היום הזה כיום הראשון לספירת השבעה נקיים, ויש להתחיל לספור את השבעה ימי נקיים מיום אחד אחר כך.
אך לשאלתך אם מועיל ההפסק טהרה הזה לגבי התחלת הספירה להיום שאחריו: לכתחילה עלייך לעשות מחר בדיקת הפסק טהרה נוספת, אך בדיעבד בדיקה זו יכולה להחשב הפסק טהרה. ובעתיד לא כדאי להשאיר את הבדיקה הזו לרגע האחרון, אלא להקפיד לעשותה זמן רב לפני השקיעה כדי שלא לאחרה.
מקורות:
משמעות הרמ"א בסי' קצ"ו סעיף א', ובספר האשכול סוף סי' מ"ד מפורש שאין צריך להסמיך את ההפסק טהרה ליום התחלת הז' נקיים, וכן כתב בסד"ט ס"ק י"ח, וכן פסק בחוט שני עמ' רלח סעיף ג' בשם החזו"א יו"ד סי' צ"ב ס"ק מ"ה.
שלום כבוד הרב,
נראה לעניות דעתי שכך גם משמע ממשמעות דברי הט"ז בסימן קצ"ו ס"י- שבדיון עם הב"י- האם יש בימינו נפק"מ כשרואה דם בבין השמשות של היום השביעי (לעניין ימי זיבות ונדות וכו')- והט"ז כתב שם דיש נפק"מ גם בימינו- לקולא- דיכולה לבדוק גם עד סוף בין השמשות של יום זה.
אולם יכול להיות שלא שמתי שם לב לפרטים- ודבריי הם טעות גמורה.
בברכה. בשורות טובות
נראה שטעית. לא הבנתי למה כוונתך.
השאר תגובה