לתרומות לחץ כאן

התנגדות בעירייה לתכנית בניה

שלום לכ' הרב שליט"א

קיבלתי מכתב מהעירייה ששכני מתכוון לבצע הרחבת דירה ואם ברצוני להתנגד עלי לעשות את זה תוך 30 יום. כשראיתי את התוכנית חשכו עיני, הנ"ל התקרב עם חלון ממש מול חלוני, ורוצה לדעת אם מותר לי עפ"י ההלכה לגשת לעירייה ולהביע התנגדות או שמא עלי לזמן את השכן לבי"ד ורק שם להתדיין עמו.
יש לציין שהקבלן שבנה את הבנינים לפני 15שנה, שירטט בתוכנית הבנינים את הקטע שאותו רוצה שכני לבנות כאופצייה, וזה מה שטוען שכני שכשקניתי את הדירה היה עלי לקחת בחשבון נתון זה שביום מן הימים יממשו את התוכנית הזו. בעוד אני טוען שהקבלן שרצה למכור שירטט את ההרחבה הנ"ל ואין לה כל תוקף מלבד אופציה תיאורטית במידה ולא תהיה התנגדות.

תודה רבה על ההתייחסות.

כמו"כ רציתי לשאול את כב' הרב אם במידה ומותר לי להגיש התנגדות האם יוכל בי"ד לכוף עלי באיזה שהיא דרך להסיר את ההתנגדות.

תשובה:

שלום רב,

ראשית, על פניו נראה שהשכן שרוצה להרחיב צודק וגם יזכה בדין, עם זאת לא ניתן להחליט מבלי לדון בבית דין, לראות את ההסכמים ולהתרשם על אומד דעת הצדדים.

אתה רשאי להגיש התנגדות בעירייה, אבל יחד עם זאת לפנות מיד לבית דין, וראוי לציין אף בכתב ההתנגדות שהנך מנסה להגיע להסכמה בהליך בוררות.

ייתכן מאד שבית הדין יורה לך להסיר את ההתנגדות, ואז כמובן תצטרך לעשות כן.

מקורות:

התנגדות בעירייה איננה בגדר הליכה לערכאות. במקרים נדירים ההתנגדות יכולה להיות מוגדרת כמסירה. לאנשים שומרי תורה ראוי להגיש כל דין ודברים לבית דין בלבד, אבל בדרך כלל דיון בבית דין אינו מסתיים תוך 30 יום, ויש מקרים שעל פי דין תורה לא ניתן לעכב את הבניה אבל מותר להתנגד בעירייה (כך אמר הגר"מ שפרן ביום העיון כ"ח תשרי תשס"ח), כך שאין מנוס מלהגיש תחילה את ההתנגדות ועד שיגיע תאריך הדיון יוכל בית הדין להחליט אם להסיר את ההנגדות או את הבקשה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל