לתרומות לחץ כאן

להוציא ילד מהגן באמצע שנה

יש לי בת בגן ילדים פרטי וממס' סיבות אני מעונין להוציא אותה באמצע השנה (חלק המסיבות קשורות בגננת אך לא אמרנו לה את זה כדי לא ליפגוע בה). לפי מה שביררנו אצל גננות מקובל בכזה מקרה לשלם את החלק היחסי של החופש ויש שמוסיפים לתת גם חודש אחד נוסף. אנחנו הצענו לגננת שנשלם לה גם את החודש הנוסף, אך היא מצידה טענה שיש כאן סוג של התחייבות מצידנו ולכן או שנשיג לה ילד אחר או שנשלם לה עד סוף השנה. חשוב להדגיש שהגננת מגבילה את מס' הילדים ל-10 ילדים בגן אבל בפועל יש רק 8 כך שהיא לא דחתה ילד אחר בגלל הבת שלי כדי שתוכל לבוא בתביעה שאנו גורמים לה הפסד ברצוני לדעת כיצד עלי לנהוג?

תשובה:

שלום רב,

בעיקרון הגננת צודקת, המוציא ילד באמצע שנה חייב לשלם עד סוף השנה, גם במקרה שהגננת לא דחתה ילד אחר בגללך. אבל אתה יכול לנכות עלות של חומרי גלם או הוצאות כספיות אחרות שהגננת חוסכת מכך שאתה מוציא ילד.

באשר למנהג לשלם רק חודש, למיטב ידיעתי, מנהג זה קיים רק בגנים של העירייה, אבל בגנים פרטיים אין מנהג, וממילא החיוב הוא כעיקר הדין שיש לשלם עד סוף השנה. הדין הוא הוא שהטוען שיש מנהג השונה מן הדין עליו להוכיח.

עם זאת, הסיבות שיש לך יכולות לשנות את הדין. אם יש רשלנות של הגננת הנך יכול להיפטר מכל התשלום, ואם מדובר בסיבה מוצדקת שאין בה כדי רשלנות, או איננה אשמת הגננת, יכול להיות שתצטרך לשלם בניכוי ההנאה שיש לגננת מכך שהיא צריכה לטפל עם ילד אחד פחות.

מקורות:

שו"ע חו"מ סי' שלג סעיף ב ועיין עלון המשפט גליוון 31 עמוד א. לענין פועל בטל עיין קצות החושן סי' שטז סק"א שיש צורך בסיבה מוצדקת כדי לשלם כפועל בטל, אחרת יש לשלם שכר מלא. כמובן אם הגננת חוסכת הוצאות כספיות יש לנכות בכל מקרה, כיון שלא שייך בזה טעם הקצות. לעניין סיבות המתירות לפטר מבלי לשלם כלל עיין עלון המשפט גליון 32 עמוד ב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל