לתרומות לחץ כאן

קניית בגדים עם מותגים מזויפים

שאלה:

שלום לצוות הרבנים, תודה רבה על העזרה שלכם בכל אחת מהשאלות שלי! לא ברור מאליו. רוצה לדעת בבקשה, ישנם מוצרים שנמכרים בחברת אליאקספרס דרך סין, שהם חיקויים של מותגים כגון אדידס וכדומה אבל כשאתה מקבל אותם אומנם הם די פחות טובים מהמקור (ברוב הפעמים) אבל נראים אחד לאחד כמוהו, ורשום עליהם שם המותג והכל, ונמכרים במחיר מוזל. ממש העתק שקשה מאוד לשים לב שזה חיקוי אם בכלל. בנוסף הם נמכרים עם תמונה סתמית שמסתירה את המוצר האמיתי – החיקוי, ככה שכנראה זה לא חוקי גם. יש לי מספר שאלות: 1. האם מותר לקנות מוצרים כאלו, או שדבר זה נחשב גזל? 2. אם כבר נקנו בעבר מוצרים כאלו, אין אפשרות להחזיר כבר, ניתן עדיין ללבוש אותם וללכת עם השם של המותג כשפועל זה חיקוי ממש טוב, שנמכר במחיר מוזל מהמחיר של המותג? תודה רבה לכם!

תשובה:

שלום וברכה,

השתמשות במותג של אחרים נחשב כפגיעה בזכויות יוצרים, ואסור. יש הסוברים שאין איסור לפגוע בזכויות יוצרים של גוי.

אין איסור ללבוש בגד עם מותג מזויף, האיסור על המעתיק שמשתמש במותג של אחרים. וכן יש איסור למוכר למכור בגד עם מותג מזויף כשלא מודיע לקונה שהמותג אינו מקורי. האיסור בזה משום גנבת דעת.

אבל לקונה אין איסור ללכת עם בגד של מותג מזויף. 

בהצלחה.

מקורות:

שימוש בשם של חברו ראה דברי מלכיאל ח”ג סימן קנז שדן שאחד שקיבל רשיון מהממשלה לשווק מים מתוקים, ובא חברו והקים מפעל כמותו ומשווק מים תחת הרשיון של הראשון, ואסר הדברי מלכיאל משום שפוגע בסחורה שלו.

דיני גנבת דעת – ראה שו"ע חו"מ סימן רכח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל