תיקוני תפילות על פי האר”י

רבני בית ההוראה
כ"ה שבט ה'תשע"ט

שאלה:

מאז דור האר”י נכנס לכאורה המושג של תיקוני תפילות על עבירות כמו למשל התיקון הכללי. מה הגדר של התיקונים הללו? האם הם נחשבים פשוט סוג של תפילה ואז הם חלק מדרכי התשובה? או שיש בהם כוח של כפרה או ריצוי כמו קטורת וקרבנות ואז מקומם לאחר תשובה ווידוי? תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

התיקונים שנעשים באמת על פי הרוקח או האר”י והרש”ש הם תיקונים ספציפיים המכוונים על פי סוד כלפי אותו קלקול שנעשה בעולמות העליונים במעשה העבירה, ולכן ענינם יותר קשור למעשה התשובה וכעין קרבן מאשר לתפילה וריצוי בעלמא. אבל אלו שעושים יום תפילה מדעת עצמם באמירת תהילים וכדומה, זה כבר קשור יותר לתפילה ובקשה לה’ יתברך שיסלח ויכפר, ואינו משהו שמכוון ספציפית לעבירה פלונית, כמו שיש מגדולי החסידות שהנהיגו אמירת שלושה ספרי תהילים ביום אחד, שזה באמת ענין של יום תפילה ודומה לענין של צום ותענית.

שבת שלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *