לתרומות לחץ כאן

בקשת סליחה?!

שאלה:

שלום וברכה לרב. אני ובעלי היינו בסופר. כשהגענו לקופה, הקופאית( שסבלה מעודף משקל קיצוני ביותר והיה לה קשה לזוז) ביקשה מבעלי אם אפשר לקדם ולהביא לה את המוצרים שלנו על המסלול כדי שתוכל להעביר אותם( יש לציין שהיו שם מוצרים של לקוח אחר שלא פונו עדיין מהמסלול ושהפריעו לה לגשת עצמאית בנוסף למוצרים שלנו) . בשלב הזה התנהל דו שיח בינה לבין בעלי (שלא זוכרת את כולו,גם הייתי רחוקה מהם יחסית) והיא כמה פעמים חזרה וביקשה שנעביר לה את המוצרים לידיים שלה כשעשיתי זאת למעשה פשוט לקח לי כמה רגעים. אחרי שביקשה כמה פעמים בקשה זו, בעלי חזר אחרי מה שאמרה וביקש ממני פעמיים ״תעבירי לה את המוצרים״ בשלב הזה היא נפגעה ריגשית כנראה מזה שחזר אחרי המשפט שלה שוב וזה היה מוגזם.. ואמרה משהו, איני זוכרת מה בדיוק, אבל אני אחרי כל זה ביקשתי סליחה ומחילה מכל מה שהתפתח והיא לא סלחה. כשסיימנו דיברתי עם בעלי אחכ על מה שקרה ואמר שהוא לא התכוון להעליב (רק חזר אחריה כי כמה פעמים כאמור ביקשה שיעזרו לה וקלט שהיא רגישה להערות) ניסיתי במשך השבוע אחכ לתפוס אותה פעמיים -שלוש טלפונית כדי להסביר ולפייס ולא הצלחתי כי לא הייתה, הייתי שוב באותו סופר התקשרתי אליה מקופה ראשית, התנצלתי שוב,ביקשתי סליחתה ,הסברתי לה שאינו התכוון אמרה שוב שנעלבה ועדיין לא סלחה, מה גם שאחרי שהגיבה לי אז השיחה נותקה או שהיא ניתקה כי המשכתי לדבר ולרכך ולהסביר ולא שמתי לב שלמעשה כבר לא הייתה על הקו. יש עוד משהו בהשתדלותי שעלי לעשות כדי לפייס? 2. העניין היה בינה לבין בעלי אבל אני גם נכחתי ולכן התנצלתי אני. זה תופס לצורך העניין? אשמח להבהרה,תודה רבה.

תשובה:

שלום רב,

לשאלה העקרונית האם צריכים לבקש את סליחתה של העובדת, לעניות דעתי ראוי שכן, כי גם אם בעלך ממש לא התכוון לפגוע בה היא כנראה פיתחה לעצמה עקב מצבה רגישות יתר וניתן להבין את זה ולכן היא נפגעת מהר מידי והיתה סבורה שהוא מתכוון לזלזל בה. אבל מאחר שהיא נותרה פגועה ממכם, מן הראוי לבקש את סליחתה כפי שאכן עשיתם.

בשו"ע או"ח סי' תרו מבואר שאדם צריך לבקש מחילה 3 פעמים ולאחר מכן אם הלה אינו מוחל אינו זקוק לבקש ממנו שוב. ומאחר זה כבר עשית ואף התאמץ לשוב ולהתקשר וכו', אם היא עדיין עומדת בסירובה לסלוח אינכם צריכים לעמוד ולבקש שוב. אמנם כתוב שם בשו"ע שניתן לקחת עשרה אנשים ולהודיע להם שביקשת ממנה מחילה והיא לא סלחה, אבל במקרה הנוכחי ודאי שאין לעשות זאת, משום שהנימוק הוא כדי שאנשים לא יחשדו בפוגע שאינו מבקש סליחה. אבל בסיטואציה הזו זה ממש מיותר אף אחד לא ראה ושמע וכד', לכן אין כל סיבה לפגוע בה יותר ולומר בפני אנשים שאינה סולחת.

העובדה שאת ביקשת ממנה מחילה ולא בעלך זה לא משנה משום שהתוכן הוא החשוב ולא מי בדיוק ביקש בפועל.

שנזכה כולנו לעשות רק טוב לשני!

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל