שאלה:
שלום,ידוע שבעת תפילה,כשמגיעים לשם ד' ראוי לכוון היה הוה ויהיה וכו'…האם גם בקריאת התהילים,עליי לנהוג כך? כי הדבר מכביד מעט,על הנאת רצף הקריאה בנחת…
תשובה:
שלום וברכה
הגר"א סבר להקל שרק בפסוק ראשון של שמע וברכה ראשונה של שמונה עשרה מכוונים גם היה הווה ויהיה, בשאר תפילות וברכות מחמת הקושי שבענין מספיק הכוונה הפשוטה של אדון הכל.
שיתקבלו התפילות.
ברשותך,רצוני לחדד מעט השאלה-חוץ מעניין התפילה/ברכה,האם סברת הגר"א חלה על יתר תחומי הקודש,כגון: קריאה בתנ"ך,מדרשים,זוהר בגירסא,הלכות,מוסר,גמרא,משנה…בכל פעם שמוזכר שם ד',עליי לכוון הכוונה הפשוטה,של 'אדון הכל' ?
הכוונה הזו מספיקה. בלימוד בכלל יש להקל יותר ודי בכך שמבין שמדובר על הקב"ה.
השאר תגובה