לתרומות לחץ כאן

להמשיך לקחת טיפות אוזניים בשבת?

שאלה:

שלום כבוד הרב
א' – הרופא אף אוזן גרון נתן לי מרשם לטיפות אוזניים. אם הבנתי וזוכר נכון, הסיבה היא מכיוון שיש לי באחת האוזניים סתימה, והוא רוצה לרכך את מה שיש לי שם, ואז לנסות להוציא לי את הסתימה, כי לא הצליח פעם שעברה (השמיעה שלי באוזן הזאת באמת לא משהו).

אז נתתי את המרשם בבית מרקחת, ואם לא טועה היה כתוב על המרשם לקחת שבעה ימים, וגם הרופא אמר לי לקחת שבעה ימים. ואין לי ספק שעל המדבקה שעל הקופסה רשום לי 2 טיפות כפול שלוש פעמים ביום.

ונגיד שהתחלתי לקחת את הטיפות ביום ראשון, כי חשבתי שהתור לרופא שלי הוא ביום שני ורציתי שאגיע אליו בדיוק לאחר שבעה ימים מלאים שלקחתי את הטיפות, אך מסתבר שהתור הוא ביום שני.
לשאלה: האם אני יכול לקחת את הטיפות גם בשבת?
ואולי המידע הזה רלוונטי למתן התשובה: נגיד שאני אקח שמונה ימים את הטיפות במקום שבעה אם אמצא מידע שמותר לקחת יותר משבעה. כי אומנם הוא כנראה לא אמר לי שמונה ימים אלא שבעה. אך בגלל שטעיתי לגבי מתי התור שלי, אז אני חושש שאם יהיה הפסק של יום שלמחרת יום ההפסק אגיע אל הרופא, אז אולי הוא לא יצליח להוציא את הסתימה כי אולי הסתימה תתקשה.

תודה רבה כבוד הרב ושבת שלום

תשובה:

לצערי לא ראיתי את שאלתך לפני שבת. הכלל הוא שתרופות שנלקחות ברצף כמה ימים כמו במקרה שלך, ובדרך כלל אכן הרציפות בהם חשובה, מותר לקחת בשבת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל