לתרומות לחץ כאן

נידה וזרע לבטלה

שאלה:

בס"ד

שלום רב, שאלה לגבי נידה וזרע לבטלה.
אשתי ואני מקפידים לשמור נידה. בזמן הנידה עולים היצירים והצורך "לפרוק" מה היחס כלפי זרע לבטלה, לא עם האישה ובלי מגיע עמה כלל וכלל, זאת בכדי לא ליפול למגע וביטול הנידה.

תשובה:

שלום רב,

אכן איסור נדה הוא חמור מאוד ומצוין שאתם מקפידים על כך. אבל גם איסור הוצאת זרע לבטלה הוא חמור. כתב השולחן ערוך באבן העזר סי' כג סעי' א' שזה איסור החמור ביותר מכל העברות. ומקורו הוא מספר הזהר. אמנם כתב הבית שמואל שם, שאם הסיטואציה היא בין איסור זה לאיסור נדה, ודאי שיש להקפיד על איסור נדה והנוסח החמור ביותר מכל העבירות הוא לאו דווקא אלא נועד להבהיר את חומרת העבירה, לכן חייבים להזהר שלא להגרר למצבים שהיצרים יכריחו אותך לחטוא בזה או בזה.

בהצלחה

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב ! לא בא להתרעם על דבר רעייתי בנידה ויצריי פשוט בלתי אפשריים אני ורעייתי רוצים לשמור נידה אך הקושי בלא לפרוק ולהתנגד בהתנצחות עם יצר הפורקן שבי ,חייב את עזרתכם לא רוצה לחטוא בזרע לבטלה וכמובן בביטול נידה אבל קשה ממש להיאחז בהבנה שאני נכון לעכשיו מתחבט בעצמי

  2. העצה הכי חשובה היא לשמור טוב גם את ההרחקות, להמנע מחיבוק ונישוק שינה במיטה אחת, אכילה מקערה אחת וכו'. ולהבות בלימוד תורה שמקדש ומטהר את הנפש, בהצלחה רבה, שכרך הרבה מאוד!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל