לתרומות לחץ כאן

לשדרג WINDOWS 10 לאחר שפגה התקופה החינמית

ברשותי מחשב עם ווינדוס מקורי (לצורך העניין 8.1) לפני כמה חודשים החברה שמשווקת את הווינדוס (מיקרוסופט) נתנה אפשרות בחינם להוריד גירסה מתקדמת (10) אני באותו זמן לא הורדתי השאלה אם מותר לי לשדרג את הווינדוס באופן שהוא פרוץ כיון שהם נתנו בחינם לכל מי שרוצה ויש לו את הגירסא הישנה כך שברשת מסתובבים המון אפשרויות הורדה ממה שהם נתנו.
תודה,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

החברה לא נתנה להתקין WINDOWS 10 ישירות למחשב אחרי פרמוט ואף מי שהוריד וצרב דיסק התקנה לא יקבל קוד להתקין WINDOWS 10 לאחר פרמוט. החברה נותנת רק להתקין WINDOWS 10 על מחשב שכבר מותקן WINDOWS 7 או 8. כל מי שמשתמש בדיסק התקנה שהורידו באותה תקופה נדרש להכניס גם קוד שלא ניתן לקבל ללא תשלום.

למיטב הבנתי, הסיבה שהחברה נתנה בתקופה מסוימת שדרוג חינם הוא כדי ללמוד לשפר את התוכנה מהשגיאות שיהיו אצל המתנסים. כך שאף המשדרגים חינם שילמו מחיר לשפר את התוכנה על גבם.

בכל מקרה, העובדה שהרשת מוצפת בעותקים פרוצים לא מתירה להפר זכויות יוצרים. ייאוש ואבודה ממנו ומכל אדם שייך רק במקרה שהבעלים אינם יכולים ליהנות מקניינם ולא כאשר גם הבעלים וגם אנשים אחרים יכולים ליהנות, כמו במקרה זה שהחברה מוכרת אלפי (ואולי מליוני) עותקים כל יום.

מקורות:

ספר משנת זכויות היוצר עמוד קטו והלאה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל