לתרומות לחץ כאן

פנוי ופנויה לא נשואין

שאלה:

שלום ומבורך! שאלה נוספת פנוי ופנויה שאוהבים זה את זה … יש ביניהם חיבור ושמירת אמונים אחד לשני אל לא נשואים… האם הפנויה בגדר קדשה? או סלח לי על הביטוי האם זה בעילת זנות? בנוסף מה הדין עליהם אם בכל זאת מקפידים או לפחות הולכת האישה לים לטבול לגבי הנידה וממתינים 14 יום. בנוסף לא משתמשים באמצעי מניעה. יש שם פגם הברית? התייחסותך.

תשובה:

שלום רב,

אכן זוהי בעילת זנות. כל קשר של אישות שלא במסגרת קידושין ונישואין נחשבים לבעילת זנות. ראה מה שכתב הרמב"ם בפרק א' מהלכות אישות: "קודם מתן תורה היה אדם פוגע אשה בשוק אם רצה הוא והיא לישא אותה מכניסה לביתו ובועלה בינו לבין עצמו ותהיה לו לאשה, כיון שנתנה תורה נצטוו ישראל שאם ירצה האיש לישא אשה יקנה אותה תחלה בפני עדים ואחר כך תהיה לו לאשה שנאמר כי יקח איש אשה ובא אליה. וליקוחין אלו מצות עשה של תורה הם…. קודם מתן תורה היה אדם פוגע אשה בשוק אם רצה הוא והיא נותן לה שכרה ובועל אותה על אם הדרך והולך לו, וזו היא הנקראת קדשה, משנתנה התורה נאסרה הקדשה שנאמר לא תהיה קדשה מבנות ישראל, לפיכך כל הבועל אשה לשם זנות בלא קידושין לוקה מן התורה מפני שבעל קדשה".

נכון רק לשיטת הרמב"ם זה איסור דאורייתא. ורבים מהראשונים חולקים, אבל בהגדרה זוהי בעילת זנות. ראה בגמרא במסכת כתובות עג,א שם מתואר מצב שאדם מקדש אישה לעצמו בתנאי כך וכך. ובסופו של דבר כעבור כמה שנים לא התקיים התנאי, כל בעילותיו שהיו משך השנים מוגדרים כבעילות זנות. (לפיכך כתוב בגמרא שם לפי דעה אחת שאם הוא בעל אותה כנראה הוא מחל על התנאי (העיקר שלא ייחשבו בעילותיו לבעילות זנות).

דרך אגב, בשו"ע יו"ד סי' קצל מבואר שאישה נדה אינה טובלת בים.

אין מה לעשות ידידי, מוסד הנישואין נועד בדיוק למטרות אלו, וכל מי שרוצה לחיות עם אישה בהיתר עליו לעבור במסגרת זו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל