לתרומות לחץ כאן

להתפשר על פיצוי כספי במקום הליכים משפטיים

שאלה:

שלום, אשתי מטפלת במעון התנהגו אליה בזלזול בקשו ממנה במשך חודשים ארוכים פעמים רבות לעבוד בימים החופשיים שלה, ציוו עליה באמצע היום ללכת הביתה ולחזור עוד שעה [כנראה לחסוך להם תשלום שעה, כך יוצא שכשמגיעה הביתה צריכה כבר לחזור] נוסף על השפלות רבות יום יומיות כגון אמירה סתמית לה שיוצאים לערב מטפלות, כמה שעות קודם [ולא כמו כולם שקיבלו הודעה מוקדמת ומכובדת] שאז בודאי היא לא יכולה להתארגן וככה נבצר ממנה להגיע. נוסף על ככה כשהיתה בחופשת מחלה [כתובה בכתב ע"י הרופא] וכואבת נורא ובקושי יכולה לדבר וכו' עברה הטרדה בטלפון שתגיע בכל זאת לעבודה כי לא משנה להם באיזה מצב היא . וכו' וכו' . השאלה היא שמכיון שהתחלנו לפנות לשלטונות הם נלחצו מאוד ורוצים לערוך איתנו פגישה השאלה היא האם נוכל לומר להם שיתנו לה פיצוי כספי [כמובן אחר שיבטיחו על שינוי בהתנהגותם] או שיש בזה בעיה כמו שוחד או ניצול וכד'.
שאלה נוספת. תביעה לבית הדין לעבודה שזה ערכאות האם לפני שפונים אליהם מספיק להתקשר לבי"ד ולהסביר שתביעה בבי"ד לא תפחיד את הרשעים ותפעל את פעולתה [ולקבל את אישור בי"ד לגשת לבית משפט]. או שצריך בכל זאת לפתוח תיק בבי"ד ולהזמין הרשעים ורק לאח"כ להמשיך לבית המשפט [שבידו כעת (לדאבונינו) הסמכויות]
עוד שאלה האם התכתבות עם משרד התמ"ת בעניין נחשבת כפנייה לערכאות.

תשובה:

שלום רב,

מותר לבקש פיצוי כספי, זו פשרה ולא שוחד.

בדרך כלל, בית דין לא ייתן אישור לתבוע בבית הדין לעבודה על פי הסברים בטלפון, אלא אם כן הנתבעים לא יופיעו לבית דין. אבל, ייתכן שיש דיינים אשר מכירים את הנתבעים וישתכנעו בצדקת הטענות נגדם ויתנו היתר לתבוע בבית הדין לעבודה מבלי להזמין.

התכתבות עם משרד התמ"ת איננה ערכאות. ייתכן שזה יכול לגרום נזק, אינני מכיר מקרוב. ככל שיש חשש נזק, יש להעריך את חשש הנזק מול הנזק שיש למטפלת אם לא תפנה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל