לתרומות לחץ כאן

נקודות טיסה של עובד

עובד בחברה שמקבל טיסות לצורך העבודה ומצטבר נקודות כנהוג, למי שייך הזכות להשתמש עם הנקודות, למעביד או לעובד.

אם אפשר, נא להוסיף מקורות.

תשובה:

שלום רב,

ברור שבנקודות של חברות התעופה שייכות למזמין ולא למי שטס, כך זה גם מקובל בחברות התעופה, כיוון שאם בשעת ההזמנה המזמין היה דורש את הנקודות ודאי שהם היו מגיעות אליו. בנוסף, הנקודות  הן חלק מהעסקה ולא תוספת לכן הם כלולות במקח והן שייכים למזמין ובאופן שהעובד משלם וגובה אחר כך  מהמעביד יש לעובד להעביר את הנקודות למעביד. (וזה לא שייך לנדון המבואר בשו"ע קפג ו על תוספת שהמוכר נותן לסרסור).

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כ"כ גם בשבה"ל ח"ט סי' ש"ה פשוט שהכל לבעל המעות אכן למעשה נתברר שהחברה נותנת הנקודות רק להנוסע בפועל [ואם שילם ולא נסע אף שמפסיד מה ששילם עכ"ז לא זכאי להנקודות. וכן חברה שקונה כרטיס עבור פקיד שלהם החברה לא זכאית להנקודות] וא"כ אין שאלה דשייך לשליח. [ואף להרי"ף דוקא אם שייך לחלוק אבל כאן הוי כזה נהנה וזה לא חסר]

  2. כפי המציאות הידועה לי אם למזמין יש חברות במועדון ואם יבקשו בהזמנה, חברת התעופה תעביר לו את הנקודות ולמציאות זו מתייחסת התשובה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל