לתרומות לחץ כאן

הלכות בין אדם לחבירו

שלום כבוד הרב!
רציתי לספר לך על מקרה שמפריע לנו מאוד מדי הרבה פעמים בשבוע בא אלינו בנו של רב השכונה וכשהוא בא הוא הולך ישר למחשב שלנו מבלי רשותנו וכשאנחנו באים אליו ואומרים לו שלום. כשהוא בא הוא נשאר עד שעות מאוחרות וכשאנחנו עומדים לישון הוא הולך הביתה. והוא מגיע כל הזמן מבלי ליידע אותנו וזה לא נעים לנו שהוא בא אלינו רק בגלל המחשב ניסינו לקבוע הסדר שבכך שמתי שהוא רוצה לבוא הוא יתקשר אלינו ושילך בשעות סבירות אך לצערנו הרב אינו מתייחס להסכם ומתנהג אלינו כמנוצלים על ידיו ולכן רצינו לשאול האם מותר לנו כשהוא בא לא לתת לו את המחשב ולכך יפסיק לבוא וכן אנו מבקשים שתתנו לנו עצה שבכך לא נסתכסך איתו ?

תשובה:

שלום רב,

לעניות דעתי מותר ואף כדאי לשים לו גבולות מותר לאדם לחיות נורמלי בלי שאנשים נוספים מסתובבים בביתו בשעות שאינם סבירות. ולמען האמת זו גם טובה גדולה לילד שתשימו לו גבולות. כרגע הוא נוהג בצורה שאינה סבירה ומקובלת בחברה. אם תשימו לו גבולות בסך הכל זה ילמד אותו בעתיד כיצד מתנהגים בחיי חברה. זה חשוב מאד לדעת אחרת הוא יהיה דחוי בחברה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,
    למה שהאמא או האבא של הילד עם המחשב לא יתערבו ויאמרו לבן של השכן שהם לא מסכימים שיבוא יותר? יש כאן מצב שקשה לבן שלהם לטפל לבד, למה לא לעזור לו? איזה יתרון חינוכי יש כאן לתת לו "להתמודד לבד" עם המצב? החיים כבר ילמדו אותו להתמודד לבד עם מספיק מצבים, שלא יחששו בעיניין הזה..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל