לתרומות לחץ כאן

שתיית המסובים מכוס של קידוש

שלום לרבנים רציתי לדעת למה כותבים כל האחרונים שאדם מקדש לפני ששותה שימזוג לאורחים ואחרי זה ישתה למה לא חוששים להפסק הרי כל הדין שמוזגים לאורחים זה מחביבות מצווה לא עדיף שישתה ואז ימזוג להם הרי יש לחשוש להפסק? תודה מראש!

תשובה:

שלום רב

אינני מכיר הלכה כזו, אדרבה יש אפילו הידור שישתו מכוסו של המקדש עצמו לאחר ששתה, ראה שרגא המאיר ח"ה סי' קו.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. דבריו אמורים כאשר מוזגים לכוסות של אחרים, אבל אם כולם שותים מכוס אחד אין פגימה כמו שכתב בפירוש ממילא אין סתירה בין הדברים. עכ"פ המנהג בזה שלא כדברי המשנה ברורה, אלא המקדש שותה ואז מתקן את הפגימה עם תוספת יין ומוזג לכוסות המסובים.

  2. רציתי לדעת מה המקור לזה שאם יש בזה הידור מצוה אז לא ניקרא הפסק כי בשער הציון שצינתי לא כתוב את זה תודה רבה וישר כוח!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל